Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa-gitaar


#69

Aanbevolen berichten

Zo het is eindelijk klaar m'n projectje...

Beetje info: De zijbil is van een PX, de arm komt van een Stratocaster en de rest van de stukken komen van bij Abacus Music en zijn voor dobro-gitaren.

Enkele foto's van het proces en wat het dan eindelijk geworden is. Enjoy!

05-03-07_1707.jpg

The original...

05-12-07_1840.jpg

De dekplaat

05-22-07_1728.jpg

Het gat voor de cone en de ring waarop die gaat rusten

05-23-07_2020.jpg

Las(t)werk aan de onderkant

05-25-07_2236.jpg

Laspunten afslijpen

05-28-07_1217.jpg

Schuren en plamuren

05-28-07_1646.jpg

Klaar voor spuitwerk

05-29-07_1041.jpg

Afwerking binnenkant

05-29-07_0016.jpg

The cone...

05-29-07_1151.jpg

Klaar!!!

05-29-07_1143.jpg

Playtime!!!!!

Veel dank aan Max voor de hulp bij het lassen, Willy voor vanalles, Kaboo voor de "bil" en Jean-Luc van Abacus Music in de Oude Vest(Gent) voor alle technische raad!

Link naar reactie

Hij klinkt als een dobro maar dan wel wat scheller omdat de vorm niet optimaal is voor resonantie van de klank. Eigenlijk zit er ook wel iets banjo-achtig in van klank...

Link naar reactie

superrrrr!!!! Probeer eens een stukje muziek op te nemen en zet dit ergens op het net. Geef me een link en ik surf er direct naar toe. Als hij inderdaad banjo-achtig klinkt maak je me nieuwsgierig. Maak er geen death metal van (zie shirt) :-) Qua uiterlijk design is de gitaar goed in balans. Mooie chroomaccenten.

Link naar reactie

@ Vicious: ik zal er mij een mee bezighouden om zo'n filmpje te maken en dan post ik de link hier wel

@ Bolderik: idem en trouwens die t-shirt is van eagles of death metal en die spelen lekkere, vettige R'n'R en geen geram met onverstaanbaar gebrul ;-b )

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...