Ga naar inhoud
Vespaforum.be

bougiekap vervangen van een primavera ET3


dB

Aanbevolen berichten

Hey,

onlangs heeft er ne flauwe plezante mijn bougiekap eraf GETROKKEN en is dus weg.

Ik ben er nu een niewe gaan halen, maar ik heb dat dus nog nooit vervangen.

http://scooter-center.com/catalog/produ ... 29dcf0a033

(Dit type dus, zou moeten marcheren, allé, hebben ze mij wijsgemaakt hé)

Ik veronderstel dat de breedste kant, de kant zonder vijs, over de bougie wordt (geschoven/gedraaid? HELP) en de andere kant dus aan de kabel komt.

Wel één probleem, aan het einde van mijn kabel zit een "klemmetje". Eigelijk is het eerder een Y-vorm. Voorlopig hang ik dit gewoon over de bougie, maar echt vlot rijdt dit niet, wat mij doet vermoeden dat dit ook niet echt gezond is.

Ik heb al gedacht om dit stukje dus af te knippen, de kabel te strippen en dan die bougiekap erop te vijzen. Klopt dit wel? (vooraleer ik brokken maak)

Ahja, nog een probleem, hoe moet dat in godsnaam met die rubbertjes?

Iemand die me even wil helpen met dit waarschijnlijk eenvoudige probleem.

Thx

Link naar reactie

Dat ding dat je besteld hebt, is prima. Ik gebruik het ook op mijn Vespa. Je moet alleen we dat 'y'vormige ding afknippen, want deze draai je gewoon op je bobinekabel. Heel simpel.

Deze bougie-dop is overgins bij elke brommerhandel te koop, dus je hoeft niet via internet te bestellen.

Succes,

Jeroen

Link naar reactie

Je moet de bougiekabel niet strippen. Zie eerst of de kabel nog voldoende lang is om tot bij de bougie te geraken als je het klemmetje eraf knipt. Knip dan de kabel af juist achter het klemmetje en draai de bougiekop over de kabel langs de kant waar er precies een omgekeerd vijsje steekt (type parkervijs). Draai tot je voelt dat de kabel er niet verder in gaat. Als je de rubberafdichting wil plaatsen de rubberkap eerst over de kabel schuiven voor je de bougiekop erop schuift. Langs de kant van de bougie heb je 2 mogelijkheden: probeer de bougie erop te klikken (recht naar beneden). Als dit niet vlot lukt moet je eerst het alu-stukje dat bovenop de bougiekop is gevezen verwijderen. Probeer nu nog eens (niet vijzen maar klikken).

Als je dit probeert zou het moeten lukken, anders vraag je aan de verkoper van je bougie om eens te tonen hoe je een bougie moet veranderen. Succes, pieter.

Link naar reactie
Je moet de bougiekabel niet strippen. Zie eerst of de kabel nog voldoende lang is om tot bij de bougie te geraken als je het klemmetje eraf knipt. Knip dan de kabel af juist achter het klemmetje en draai de bougiekop over de kabel langs de kant waar er precies een omgekeerd vijsje steekt (type parkervijs). Draai tot je voelt dat de kabel er niet verder in gaat. Als je de rubberafdichting wil plaatsen de rubberkap eerst over de kabel schuiven voor je de bougiekop erop schuift. Langs de kant van de bougie heb je 2 mogelijkheden: probeer de bougie erop te klikken (recht naar beneden). Als dit niet vlot lukt moet je eerst het alu-stukje dat bovenop de bougiekop is gevezen verwijderen. Probeer nu nog eens (niet vijzen maar klikken).

Als je dit probeert zou het moeten lukken, anders vraag je aan de verkoper van je bougie om eens te tonen hoe je een bougie moet veranderen. Succes, pieter.

Merci, 't is gelukt.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...