Ga naar inhoud
Vespaforum.be

koppelingskabel


Jin

Aanbevolen berichten

Helaas, ik heb geen reacties ontvangen(ref. "Pissed off"...), ik neem aan dat er geen Vespita's zijn in Linker Oever. Geen einde van de wereld, kan iemand dan hier bondig uitleggen langs waar de koppelingskabel loopt en waar het uitkomt, waar het gefit moet worden? Zoals ik zei, is mijn koppelingskabel(of ambriagekabel) geknakt, kan nimmer schakelen. Ik heb geen mork ofzo, dus kan onmogelijk mijn scooter naar de Vespashop meesleuren. Vandaag al heb ik 2km moeten lopen met mijn Vespa naar een motorwinkel...en dan te horen krijgen dat ze geen Vespa's doen. (Miljaar!) Dus maar terugsleuren...

Thanx bij voorbaat! Greetos!

Link naar reactie

Ja, juist! Kheb een Vespa px, 80cc om exact te zijn. Ik kon ni schakelen van 2de naar 3de en soms sloeg het 3de over en ging ineens over van 2de naar 4de. Kort daarna was kabel afgeknakt. Kben reeds nieuwe kabel gaan halen en wacht op wijze woorden! :) Thanx anyway! Greetos!

Link naar reactie

@ Jin

Ik woon aan den andere kant van den oever. Stuur me anders een mail dan spreken we af dan laat ik je ineens zien hoe simpel het is om zo'n kabeltje te vervangen. Dan heb je dit ook weer geleerd en kan je dit in de toekomst nog gebruiken. :-) Ciao

En er zijn wel vespisti op L.O. hoor maar die zitten niet op het forum

Link naar reactie

wel, hier een antwoord van een 15 jarige :P

om te beginnen kijk eens of je gaine er nog goed uit ziet, kan zijn dat deze ergens in een hoek zit waardoor dat kabel te veel wrijft en afslijt, zoniet nieuwe gaine steken, dit kan je doen door middel van een lange draad door uw oude gaine te steken en door nieuwe, knoopje op einde maken en doortrekken.

je steekt er dan uw nieuwe kabel door aan de kant van koppelings hendel.. eerst koplamp er uithalen dan kan je er overal mooi aan normaal. kabel doorsteken en vast klemmen aan koppelings "armpje" clutch1.jpg

zorg dat kabel mooi gespannen is en vervolgens bij stellen met regelschroeven

mvg

Link naar reactie
  • 2 maanden later...
  • 1 jaar later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...