TheFox Geplaatst: 15 maart 2007 Delen Geplaatst: 15 maart 2007 Hi all, De PX125 ('84) van mijn vrouw start zonder probleem met choke. Als ik echter de choke na een tijdje afzet (ook na 15min rondrijden) dan valt hij na +- 15sec stil. Alleen met de choke juist (5mm) uitgetrokken blijft hij draaien. Ook de ralenti is perfect op deze manier. Het stilvallen is niet pruttelend maar meteen (alsof de benzinekraan dichtgedraaid is). even choke 5mm uitrekken en hij start en rijdt terug perfect. Carbu heb ik reeds minitieus uiteen gehad en proper gemaakt, nieuwe bougie, propere benzinetank en benzine enz... Ik heb reeds een avond in de zoekfunctie gezeten maar niks gevonden dat hier op past. Iemand een idee? Alvast bedankt! Peter. Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 15 maart 2007 Delen Geplaatst: 15 maart 2007 oliekeerring kant vliegwiel stuk Link naar reactie
TheFox Geplaatst: 15 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 15 maart 2007 goeiemorgen das snel! Dat klinkt niet goed, veronderstel ik. Vliegwiel en stator eraf, of moet de motor daar helemaal voor open? Kzal mijnen boek al eens pakken. Bedankt!!! Peter. Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 15 maart 2007 Delen Geplaatst: 15 maart 2007 normaal kun je het zo vervangen,zonder boek lol Gr nico Link naar reactie
TheFox Geplaatst: 15 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 15 maart 2007 Ja, jij misschien wel, voor je 50ste keer. Volgens "mijnen boek"; cilinderkop eraf, zijkant motor eraf en nieuwe rubberen ring erin. bijvraagje: de kickstarter gaat soms zonder compressie naar beneden, vergis ik mij of heb ik in de zoekfunctie ergens gelezen dat ik het kruisje moet vervangen en kan ik daar meteen ook aan als ik toch bezig ben? Txs! Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 15 maart 2007 Delen Geplaatst: 15 maart 2007 beste fox het schakel kruis heeft niets te maken met de compressie maar met de versnellingen het moet vervangen worden als uw scooter uit zijn versnellingen springt bij het rijden geen druk op uw kickstarter kan van alles zijn van koppeings kabel te veel gespannen tot versleten cilinder dus zo moeilijk te bepalen grtz sidvespa Link naar reactie
TheFox Geplaatst: 15 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 15 maart 2007 Right, sorry, had ik dus toch verkeerd gelezen. Hij heeft het pakweg 2 keer op 5 keer kicken. Ik zal al eens beginnen met de spanning van de koppelingskabel na te kijken dan. Bedankt voor de info, Heren! Peter. Link naar reactie
René Geplaatst: 15 maart 2007 Delen Geplaatst: 15 maart 2007 Yup Peter Valt de motor ook stil als ge veel gas geeft en terzelfder tijd de choke induwt? Indien ja. Dan is de relanti spoeier verstopt. Indien nee. Dan zou het wel van de carterdichtingen kunnen komen. Maar slechte dichtingen geven dikwijls bijkomende symtomen. Zoals het hoog oplopen van toerental zonder gas te geven. René Link naar reactie
TheFox Geplaatst: 15 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 15 maart 2007 Yo René, Ga ik morgen eerste werk proberen! Vóór ik de motor opengooi. Ik ga er van uit dat ik de carbu goed proper heb gemaakt enz, maar, ik weet uit jaaaarenlange ervaring dat ik zo feilbaar ben als de pest..dus, best mogelijk. Txs, sloppel. Peter. Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 16 maart 2007 Delen Geplaatst: 16 maart 2007 ik zou ook eerst de sproeiers een proper maken Link naar reactie
TheFox Geplaatst: 17 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 maart 2007 Oke, sproeiers proper en opnieuw proper gemaakt, situatie idem! @René: veel gas gegeven en dan choke ingedrukt, valt ook dan na 10 sec gewoon stil. Choke terug een stukkie uit en boel start terug. Hij gaat niet hoog in toerental maar blijft mooi op relanti draaien, zolang die choke maar een heel klein stukje uitgetrokken is. Kan ik er dan vanuit gaan dat ik de handel moet opengooien en die oliekeerring moet vervangen? Wat de kick betreft, de kabel is niet te hard gespannen, het hendeltje onderaan de motor staat teneinde (allee, ja, of aant begin). Ik neem aan dat ik hier dan, dus, in hoge mate waarschijnlijk serieuzere problemen heb? Txs Guys! Peter. Link naar reactie
René Geplaatst: 17 maart 2007 Delen Geplaatst: 17 maart 2007 Peter Het kan van de oliekeerringen komen maar dat betekend de motor openen. Ik zou eerst alles onderzoeken voor dat groot en tamelijk kostelijk werk gedaan wordt Zeg Peter, ik en de meesten op het forum denken waarschijnlijk dat de carburator goed geregeld is. Is dat zo? René Link naar reactie
TheFox Geplaatst: 17 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 maart 2007 Hoi René, Ik ga ervan uit dat ik de carbu goed heb afgeregeld. Ttz, met dat stukje choke uitgetrokken uiteraard, aangezien ik in 10sec zonder choke niet echt iets kan doen. Heb dat volgens 't boekje en de faq van het forum gedaan. Wat betreft die kickproblemen vermoed ik dat ik mij vandaag dieper in nesten heb gewerkt. Hoorde gisteravond dat de olie hier mogelijk een probleem zou kunnen zijn. Dus, heb ik die vandaag afgelaten (was trouwens een smurrie, dus ik had hoop), nieuwe olie er terug ingedaan en "law en behold", de boel rookte als een ketter. Witte rook, dus ik dacht "we have a winner"! Yeah right, nu kickt hij zo goed als nie meer. Duwend start hij oke. Maar de kick trapt zo goed als los naar beneden, het vliegwiel draait bijna niet mee en dus weinig of geen compressie. Voor ik hier verder iedereen mee lastig val denk ik dat ik hem voorlopig in orde laat brengen door Scootermarket (als ze tijd hebben). Hij is nu tijdelijk gespoten met een busje omdat hij in het najaar toch volledig uiteen gaat om degelijk gespoten te worden door Danny. Ik wilde op dat moment ook de motor volledig uit elkaar halen en reviseren. Je moet ooit beginnen, hé. Dus, bedankt voor jullie raad, maar mijn egaa wil snel rijden met het ding en 14 april is er puzzeltocht VCA. Dus probeer ik hem tijdelijk te laten in orde brengen, zodat ze er een paar maanden mee kan rijden en in het najaar "extreme make-over"! Dus, Renè, Geert, Sid en Nico, thanks voor jullie hulp en ik hoop nog wat krediet te hebben voor in het najaar. groeten, Peter. Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 21 maart 2007 Delen Geplaatst: 21 maart 2007 na de kroegavond afgelopen vrijdag weet ik wie ik hier voor me heb, krediet a volonte mate Link naar reactie
TheFox Geplaatst: 21 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 2007 @Geert: Txs man! Ligt zeker aan m'n grijze haardos! Danny (Frank) gaat hem voorlopig fixen, so we'll be there! (14 april) Life is beautiful! groeten, Peter. Link naar reactie
TheFox Geplaatst: 3 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2007 Ok Heren, update! Hij draait en rijdt perfect nu! Schijnbaar was het een combinatie van de problemen die door jullie werden geopperd. Carterdichtingen, oliekeerring binnenkant, koppeling die niet naar behoren werkte wegens vuile vieze smurrie ipv olie. Ook de hoofdluchtsproeier is vervangen. Verder meteen ook het schakelkruis en een aantal lagers vervangen. Krukas en piston enz... waren nog in redelijk goede staat. Deze worden in het najaar sowieso vervangen zodat Ann zich nu niks van rodage moet aantrekken deze zomer. In elk geval nogmaals bedankt voor de hulp! Groeten, Peter. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.