Ga naar inhoud
Vespaforum.be

pk 50 xl gas blijft hangen


joske

Aanbevolen berichten

hallo,

Net een occasie pk50xl gekocht. Er werd mij verteld dat deze onlangs nog was binnengeweest waarbij alle kabels vervangen waren. Toch moest de gaskabel manueel worden teruggedraaid, maar als vespaleek had ik hier niet teveel aandacht voor.

Sinds enkele dagen blijft de gas openstaan zelfs als ik hem terugdraai.

Het lijkt alsof de kabel die de carburator binnengaat gekneld zit (zie foto), moet daar nog een tussenstukje/veer tussen ergens, hoe pak ik dit het best aan?

Of zit probleem ergens anders?

Merci!

jos

Foto's:

img0036su5.jpg

img0029in9.jpg

Link naar reactie

zoals ik kan zien is uwgein (buitenkabel, datgene waarin de kabel schuift) in een veel te rare hoek naar de carbu. Ook zie ik aan deze carbu geen regelschroef, wanneer deze er wel zou zitten zou de kabel al veel beter gaan. Uw gein heeft blijkbaar ook zijn beste tijd gehad. Als je nu uw profiel zou invullen zouden we weten van waar je bent en dan kan iemand je misschien met wat raad bijstaan

Link naar reactie

Heb besloten om voorlopig mijn gaskabel + gaine vervangen. Toch zat ik nog met een paar vraagjes nl. : wat dient er juist allemaal gedemonteerd te worden? Moet het stuurhuis er volledig af? En langs welke kant dient de gaine getrokken te worden ?

bedankt!

jos

Link naar reactie

het klinkt misschien onnozel maar ik heb het zelf ook gehad met mijn pk50xl:

als ge de knopkes (met uw lichten en claxon) met een te lange bout vastdraait op het stuur, dan duwt die bout tegen de rechter-stuur-buis (wtf...) en dan draait gans die stuurhelft niet goed meer.

ivm het vervangen van die kabel: de bovenkant van het stuurhuis moet er af, dan bindt ge een touw aan uw gaskabel aan de kant van het stuur en trekt ge aan het gat aan de carbu gans dat spel eruit tot uw touw er ook daar doorkomt. Dan aan het uiteinde van dat touw aan het stuur uw nieuwe kabel+gaine binden en trekken aan het touw aan het gat daar aan de carbu.

Link naar reactie

jouw kabel kabeljauw: zonder die regelschroef op je carbu zal je gas nooit werken zoals het hoort, die regelvijs die ik er bij jouw nie zie opzitten dient om je gas te regelen en ondersteunt ook je gaine...enkel een nieuwe kabel steken zal nie werken

Link naar reactie

als ge de nieuwe gein aan de ouwe kunt vastmaken ja, maar op't eind van de gein aan de kant van de carbu is da maar een smal verdikkingske he, dus da kan daar wel eens afschieten (wat ge daar ook aan bindt) en dan is't misère ;-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...