Ga naar inhoud
Vespaforum.be

weer een stommiteit begaan...


Jelle

Aanbevolen berichten

Na een ongewilde wheely voor een vol terras een klein jaar geleden werd het tijd om nog eens iets doms te doen :))

Gisteren nog een kort ritje met de vespa gedaan. Redelijk goed doorgereden, hij had net zijn eerste onderhoud gehad. Ik moest gaan tanken. Stop aan het naftstation, doe de dop van mijn benzinetank. Ik weet niet waar ik met mijn gedachten zat maar ipv het pistool daarin te steken, steek ik hem in het voorste gat (weet niet waarvoor dat dient). Zodra ik er onderaan benzine zie doorlekken ben ik natuurlijk direct gestopt (na ong 1 liter) maar aangezien mijn uitlaat en motor goed warm stonden begint dat daar direct te dampen, heb dan onmiddelijk mijn vespa uit dat plaske gereden. Gelukkig is er voor de rest niets gebeurd maar voort zelfde geld was mijn vespa daar in brand gevlogen...Nadien wou ie eerst niet meer starten maar na even wachten lukte dat gelukkig wel. Heb dus veel geluk gehad dat er niets beschadigd is en dat ik er met de schrik vanafgekomen ben...

Ok uitlachen is vanaf nu toegestaan :)

Link naar reactie

heb ooit het verhaal gehoord van de exvoorzitter van de nederlandse vespaclub over een verstrooide (of onervaren) vespa'tanker' die ook het verkeerde gaatje had gekozen...Deze stelde zijn vergissing pas vast toen ie in een grote plas naft stond... HAHA

dus ge zijt niet den enigste blijkt... . misschien nog forumgangers ???

Link naar reactie

@ Lency

dat gat heeft wel zijn bedoeling/nut hoor. Het zorgt volgens mij voor extra koeling, dus afplakken lijkt mij niet zo'n goed idee. Of heb ik het nu zelf compleet mis (waar zitten die techneuten hier?).

Link naar reactie
je kan beter dat gat niet dichtplakken, is namelik voor de luchttoevoer naar de carburator. De lucht gaat door het frame en de rubber slang naar de luchtfilter.

idd en ook best geen handschoenen, regenbroek, wollen muts of dergelijke onder je zadel op da gat plaatsen...heb zo eens gehad dat ik telkemale stilviel en maar zoeken hoe dat zou kunnen tot ik een regenbroek onder me zadel zag op da gat..

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...