Ga naar inhoud
Vespaforum.be

tuningvraag PK50S


lstans

Aanbevolen berichten

Nu ik toch aant sleutelen ben,zou ik van mijn PK50S een klein motoke wille maken...zijn er hier mensen met ervaring?Wat zouden jullie mij kunnen aanraden?Ik heb al een paar tuningskits gezien bij scootercenter.com.alleen weet ik niet goe wa kiezen.

Groetjes

Link naar reactie

Dit heb ik ooit eens gemaakt voor iemand die teveel centen had:

- Malossi 136 - Reed-Valve

- 25 mm carbu, Reed-Valve.

- Ander primair tandwiel. Verhouding weet ik niet meer, maar dat weten ze wel bij SIP of SCK.

- Tevens een verlicht vliegwiel. Toen hebben we eentje van Pinasco gebruikt, extra licht, maar achteraf gezien rommel. Niet doen. Ofwel een origineel houden ofwel investeren in een deftig lichter vliegwiel.

- De krukas die we toen hadden genomen was ook een speciale met lichte wangen, maar zou ik nu ook niet meer doen. gewoon degelijke Mazzucelli nemen. Of je zou zelfs volwangen kunnen kiezen, mits je voor Reed valve gaat.

- Als uitlaat gebruikten we toen een Simonini down&foreward. Maar ondertussen is er wel meer keuze.

- versterkte koppeling

Ding trok echt heel snel op. Ik kon hem met mijn PX200 niet bijhouden. Ik had de indruk dat hij zelfs een stukje sneller optrok dan een Malossi 210.

Topsnelheid zat toen rond de 100-105. Maar je kan keuzes maken met die tandwiel-verhoudingen. Snel optrekken of topsnelheid.

Joost

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...