Ga naar inhoud
Vespaforum.be

bijkomende benzinefilter


schelmke

Aanbevolen berichten

hallo...even vragen of er iemand ervaring heeft met het plaatsen van een benzinefilter (yamaha) tussen de benzinetank ( en benzinefilter alias glaasje ) en de carburator...

ik het het even geprobeerd en het werkte niet...soms liet ie z'n benzine door en soms niet ????

alvast bedankt..

Link naar reactie

klopt een diesel filter moet het zijn voor 2T het komt door de viscositeit ( of hoe ge het schrijft ) die dikker is van een 2T en gewone benzine omdat in een gewone benzine filter de filter van papier is zoals een koffie filter en de 2T hier niet door kan bij een diesel is dit een kunststof filter te vergelijken met een vliegeraam en hier gaat het wel door

grtz sidvespa

Link naar reactie

oei sidney...en ik deed het juist voor dat papieren filtertje...er zit namelijk al een gaasfiltertje aan m'n benzinetank maar ik heb grote vrees dat ik de sproeiers van de carburator om de vijf voeten ga moeten reinigen vandaar...

ik dacht dat het gaasje niet voldoende filterde en het papieren zeker wel !!!!

bedankt voor de snelle reply's

@ de pauw jossie...merciekes man maar ik ga m'n tankske nog even zo laten...hij is gereinigd maar niet herspoten of gecoat...

om er alsnog een product in te kappen lijkt me niet zo verstandig...ik heb het niet zo met 'productjes'

tjau

bart

Link naar reactie

De 'produkt' is niet gewoon iets om te reinigen of de roest te verwijderen! Het is een epoxy-coating (beetje stoperig in het begin) die je in een lege tank giet. Je moet de tank dan ronddraaien, zodat alle vlakken,hoekjes en kantjes bedekt zijn. Overtollige giet je eruit en de boel droogt en verhardt. Resultaat is een nieuwe 'binnenvoering' zal ik maar zeggen.

Link naar reactie

Dat van die viscositeit moet je ook niet overdrijven denk ik hoor ... Mijn 50cc brommerkers van vroeger waren ook allemaal tweetaktjes, en daar heb ik toen ook een gewoon filtertje tussengezet.

Hoewel nu ik erover nadenk, aangezien vroeger bijna alle brommers tweetakt waren, waren die filters er waarschijnlijk ook op voorzien.

Ik heb het in elk geval nog niet geprobeerd op mijn 125cc. De naftbak volledig proper maken en ontroesten was daar voldoende ...

Link naar reactie

Just Supervespa

Bij oude Vespa's zijn er veel tanks waarin nogal wat roest te zien is. Een bijkomende brandstoffilter is hier geen overbodige luxe.

Moest ik in de winkel achter de toog staan als een klant een filter vroeg voor tweetakt zou ik een hééééél serieus gezicht trekken en zeggen "oei voor een tweetakt" Ik zou hem het dubbele van de prijs aanrekenen voor dezelfde filter.

Dus zou de klant 4,60€ betalen ipv 2,60.

We zouden alle twee blij zijn. Begrijp je?

René

Link naar reactie
De 'produkt' is niet gewoon iets om te reinigen of de roest te verwijderen! Het is een epoxy-coating (beetje stoperig in het begin) die je in een lege tank giet. Je moet de tank dan ronddraaien, zodat alle vlakken,hoekjes en kantjes bedekt zijn. Overtollige giet je eruit en de boel droogt en verhardt. Resultaat is een nieuwe 'binnenvoering' zal ik maar zeggen.

heb je daar toevallig een naam van? van dat product?

moet mijn tank ook voorzien van zo'n coating.

alvast bedankt!

Grtn

Tom

Link naar reactie

lieve menskes allemaal...de benzinefilters van yamaha en ook de nieuwe filters hebben allemaal een ander soort 'papieren filter dan vroeger...nu is die dikker en dichter waar de olie nietmeer doorkan...probeer je het toch kan die na de desolutie nietmeer gebruikt worden en daar gaat je 14 eurokes...

misschien heeft er nog iemand de oude naftfilters ????

nog es merci voor al de reacties

bart

ps. mottowinkel van ruysbroeck te merksem is géén goede raadgever en ook de technieker aldaar zij dat het geen probleem kon zijn en het aan de nafkraan van de vespa lag...ja daaaaaaaaaaaaaaag en de kassa rinkelde vrolijk met een dikke 14 euro erbij...

LEVE HET FORUM

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...