Luigi Geplaatst: 8 januari 2007 Delen Geplaatst: 8 januari 2007 Ik heb nu voor de tweede maal een lekke achterband op mijn LX. Da's dus: mijn Vespa achterop zo'n sleepwagen van de VAB, aldus naar de dealer en enkele dagen wachten op reparatie, enz. Ik dacht dat het nuttig zou kunnen zijn om gewoon een (of twee, als voorwielen anders zijn dan achterwielen) reservewiel aan te schaffen. Dan kan de tiep van de VAB mijn wiel vervangen, en kan ik, als ik tijd heb, de lekke band eens binnengooien bij mijn Vespashop. Vraagjes: - is dat plan doenbaar & praktisch? - kan zo'n gast van de VAB zo'n wiel vervangen? Of kan ik het eventueel zelf? - wat kost zo'n wiel & band? thanks, luigi Link naar reactie
EriX Geplaatst: 8 januari 2007 Delen Geplaatst: 8 januari 2007 Ik zou eens informeren bij uw vespashop voor die prijzen van een wiel met band en of het zelf te doen is. Het lijkt mij wel doenbaar en praktisch, alleen weet ik niet of zo'n wiel van een LX gemakkelijk te demonteren is. Ik rijdt nu al 2,5 jaar rond met een PX en daarvoor 8 jaar met een vespa 50cc en ik heb in al die jaren nog nooit een lekke band vooraan gehad. Je gaat er toch vanuit dat de mensen van de VAB een opleiding hebben gehad en dat ze wat praktisch zijn ingesteld, maar tja een vespa kan soms wenkbrauwen doen fronsen, anders eens contact opnemen met VAB en horen of zij ervaring hebben met die types van vespa. Link naar reactie
René Geplaatst: 8 januari 2007 Delen Geplaatst: 8 januari 2007 In mijn handschoenbakje heb ik een spuitbus waarmee ik de lekke band met piepschuim kan vullen. Als het mij past vervang ik, of laat, de band vervangen. Rene Link naar reactie
supervespa Geplaatst: 8 januari 2007 Delen Geplaatst: 8 januari 2007 René, kan je die band dan achteraf nog herstellen? Ik dacht dat als je zo'n spuitbus gebruikte, je binnenband ook definitief verloren was. Link naar reactie
René Geplaatst: 8 januari 2007 Delen Geplaatst: 8 januari 2007 Ik zie niet goed hoe je dat piepschuim uit een binnenband prutst. Voor die paar euro's? Maar nu met die tubelessen zou ik het niet kunnen zeggen. Waarschijnlijk is dat ook verloren. Groetjes Link naar reactie
vespapostino Geplaatst: 8 januari 2007 Delen Geplaatst: 8 januari 2007 Als je een spuitbus gebruikt moet je nog steeds naar de eerste pompstation om er druk bij te doen.Er gaat schuim in je band en dat wordt precies stof waardoor de gaatjes dichtgaan.Als je dan na een tijd je binnenband erafhaalt is het wel een smurrie.Maar zo'n een spuitbus vind ik wel een aanrader.En je gaat zien:als je er een hebt zul je minder een lekke band hebben. Link naar reactie
Thomassker Geplaatst: 8 januari 2007 Delen Geplaatst: 8 januari 2007 ikzelf heb tubeless banden en ben onlangs ook lek gereden met zo'n spuitbus volledig opgevuld en nog geen problemen ondervonden die spuitbus is weliswaar maar een tijdelijke oplossing, ik zal na een tijd wss toch een nieuwe band moeten kopen denk ik Link naar reactie
Luigi Geplaatst: 8 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2007 fijn dat er spuitbussen bestaan, maar we zijn wel off topic aan 't gaan he mannekes mijn vraag was dus: heeft er hier iemand ervaring met reservewielen & de VAB? Vroeger hingen er toch reservewielen aan élke vespa, geloof ik? Link naar reactie
René Geplaatst: 8 januari 2007 Delen Geplaatst: 8 januari 2007 Beste onbekend Is het mogelijk om uw profiel in te vullen. Het antwoord voor een meisje is anders dan voor een jongentje. Begrijp je? Rene Link naar reactie
Luigi Geplaatst: 9 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2007 Jongetje. Anyway: heb het vanmorgen nog eens aan de VAB-man gevraagd. Hij zei dat een voorwiel eventueel te doen was, maar aan een achterwiel begonnen ze niet, omdat het ingekapseld zit in de motor. Te veel werk. Link naar reactie
belfastjohn Geplaatst: 11 januari 2007 Delen Geplaatst: 11 januari 2007 Buy a tubeless repair kit!!! should be available from a good bike shop. Ask your piaggio dealer if they can show you how to use it! http://scootrs.com/moreinfo.cfm?Product_ID=1076 or from scooter centre cologne: Product no: BGM8803, euro 12.64. then you just need to carry some compressed air canisters, which you can buy from Auto5 or a bike shop. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.