Ga naar inhoud
Vespaforum.be

reservewiel


Luigi

Aanbevolen berichten

Ik heb nu voor de tweede maal een lekke achterband op mijn LX. Da's dus: mijn Vespa achterop zo'n sleepwagen van de VAB, aldus naar de dealer en enkele dagen wachten op reparatie, enz.

Ik dacht dat het nuttig zou kunnen zijn om gewoon een (of twee, als voorwielen anders zijn dan achterwielen) reservewiel aan te schaffen. Dan kan de tiep van de VAB mijn wiel vervangen, en kan ik, als ik tijd heb, de lekke band eens binnengooien bij mijn Vespashop.

Vraagjes:

- is dat plan doenbaar & praktisch?

- kan zo'n gast van de VAB zo'n wiel vervangen? Of kan ik het eventueel zelf?

- wat kost zo'n wiel & band?

thanks, luigi

Link naar reactie

Ik zou eens informeren bij uw vespashop voor die prijzen van een wiel met band en of het zelf te doen is.

Het lijkt mij wel doenbaar en praktisch, alleen weet ik niet of zo'n wiel van een LX gemakkelijk te demonteren is.

Ik rijdt nu al 2,5 jaar rond met een PX en daarvoor 8 jaar met een vespa 50cc en ik heb in al die jaren nog nooit een lekke band vooraan gehad.

Je gaat er toch vanuit dat de mensen van de VAB een opleiding hebben gehad en dat ze wat praktisch zijn ingesteld, maar tja een vespa kan soms wenkbrauwen doen fronsen, anders eens contact opnemen met VAB en horen of zij ervaring hebben met die types van vespa.

Link naar reactie

Als je een spuitbus gebruikt moet je nog steeds naar de eerste pompstation om er druk bij te doen.Er gaat schuim in je band en dat wordt precies stof waardoor de gaatjes dichtgaan.Als je dan na een tijd je binnenband erafhaalt is het wel een smurrie.Maar zo'n een spuitbus vind ik wel een aanrader.En je gaat zien:als je er een hebt zul je minder een lekke band hebben.

Link naar reactie

ikzelf heb tubeless banden en ben onlangs ook lek gereden

met zo'n spuitbus volledig opgevuld en nog geen problemen ondervonden

die spuitbus is weliswaar maar een tijdelijke oplossing, ik zal na een tijd wss toch een nieuwe band moeten kopen denk ik

Link naar reactie

Buy a tubeless repair kit!!!

should be available from a good bike shop.

Ask your piaggio dealer if they can show you how to use it!

http://scootrs.com/moreinfo.cfm?Product_ID=1076

or from scooter centre cologne: Product no: BGM8803, euro 12.64.

then you just need to carry some compressed air canisters, which you can buy from Auto5 or a bike shop.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...