Ga naar inhoud
Vespaforum.be

hmmm, minder...


CarlosVespino

Aanbevolen berichten

derjuist dacht ik: hmmm, ik ga nog even op café, het regent niet zo hard, dus, da zal nog wel gaan qua rijden!

FOUT!!!

ik kick, hij start, ik rij ongeveer 750m ofzo, ik stop voor een licht en hij valt stil!

ik kick, maar echt zonder overdrijven 89570 keer en hij wilt niet starten! zelfs met choke, niks!

dus ik begin terug naar huis te stappen en ik dacht van ja: ik kick nog is hé?! en hij start! vreugde allom!

ik rij 20meter verder en dan stond er weer zo'n stom nutteloos licht die allomtegenwoordig zijn in antwerpen centrum!

aré lap, Vespa valt trug stil...

kan iemand zeggen wat probleem is?

ik moet echt dringend iets leren van mechaniek(tips, hulp,... alles is welkom!)

dank

Link naar reactie

kan wa vuil zijn. sproeierkes is uitblaze. de filter van de naft. ik denk toch da die er inzitten bij ne vespa. da weet ik nu ni zeker. gewoon u carburateur is proper make mischien.

de kenners zulle er wel meer van weten mar dees zijn toch al wa dingeskes waar da ik aan zou denke.

succes ermee

Link naar reactie

ik heb die dingen bij mijn vespa nog niet moeten doen. je moet zelf mar eens kijken. ik geloof dat het filtertje gewoon bij het naftkraantje zit. ik weet ni of ge da gemakkelijk kunt zien.

en de carburateur proper maken dan moet je hem er helemaal gaan uithalen en dat is nu bij een vespa ook iets moeilijker dan bij een gewoon sportbrommertje van vroeger.

de ralentis is dat je scooter mooi blijft draaien als je geen gas geeft. aan je carburateur is er een schroefje waarmee je dat kan regelen. kan ook zijn dus dat je sproeierke verstopt zit. dan moet de carb ook open. ik weet nu ok ni of er in een vespa carburateur een ralentis-sproeier inzit. zo een carb heb ik nog nooit opengehad.

ge moet gewoon veel opzoeken en proberen. als ge iets losdraaid onthou dan altij wel goed hoe het in elkaar zat.

groeten

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...