Ga naar inhoud
Vespaforum.be

achterband pk50s


Thomassker

Aanbevolen berichten

oi

kheb vandaag geprobeerd om mn achterband er volledig af te krijgen (dus niet enkel de band zelf, ma volledig mn achterwiel van die as halen) maar die moer wil blijkbaar langs geen kanten meewerken

kheb al gekeken op het forum naar antwoorden ma deze nie sebiet gevonden

is de draaizin dezelfde als bij alle andere moeren? en is er nog iets waardoor ik misschien niet kan draaien (vb nog andere moeren die hem vastzetten)?

tnx

Link naar reactie

Da's normaalgezien rechtse draad. Probeer eens met een hamer op je sleutel te kloppen. Als het echt niet wilt lossen:

-Met een fijne beitel een spie uit te moer kloppen

-Dan met een doorslag in die spie, met een hamer tangentiaal op die moer kloppen.

Je moer is er dan wel aan, kijk goed uit welke moer je achteraf terug plaatst, normaalgezien is dat geen metrische draad.

Link naar reactie

volgens mij is dit wel metrische draad (ik kan me vergissen). In ieder geval om deze los te krijgen moet je eerst de split pin en afdekkapje verwijderen, maar ik neem aan dat je dat al gedaan hebt. Wat je kan proberen is een metalen buis over je sleutel schuiven waardoor je de hefboom vergroot en waardoor er dus meer kracht gezet kan worden. Ik raad je wel aan iemand op de scooter te zetten en de rem in te duwen, anders rolt je scooter gewoon vooruit natuurlijk. Bij deze manier kan je zien of je goed gereedschap hebt ;-) goedkoop gereedschap plooit immers op deze manier. Een andere oplossing is naar de dichtstbijzijnde garage gaan en vragen of ze de bolleneur er even willen opzetten

Link naar reactie

ok misschien inderdaad best es doen want kheb er nog altijd geen beweging in gekregen.

nu nog een garagist vinden die bereidt is da efkes te doen zonder enige kosten ofzo, das toch een werkske van nix lijkt me

btw bolleneur das toch sleutel op hogedruk e? want ben zo nog nie thuis in die "technische praat" allemaal :x

Link naar reactie

ik van stabroek? waar lees je dat? ik ben van omgeving gent

anyway, kben bij de dichtstbijzijnde garagist geweest (peugeot plastic garagist :x) en die heeft me wel graag geholpen

nu die moer eindelijk los is, blijkt mn uitlaat ook nog in de weg te zitten :/ dat wordt dus weer prutsen

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...