Ga naar inhoud
Vespaforum.be

gs 160 laat het afweten op z'n hoogtepunt


stino

Aanbevolen berichten

mijn GS laat het afweten bij hoge toerental.

optrekken lukt wel maar net voor hij op topsnelheid komt blokkeert precies even de motor. als ik de gas even los en terug gas geef, gaat hij weer efkes goed.

ik weet dat dit kan liggen aan de nafttoevoer/carbu of ontsteking niet sterk genoeg meer (heb de aansluitingen allemaal vernieuwd)

iemand nog andere suggesties?

Link naar reactie

Mijn vrouw ook soms!(lol)

Volgens mij zal het idd een gebrek aan toevoer van de brandstof zijn (vuiltje in de carburator) of een slechte ontsteking. Bougie eens veranderen of de afstand tussen de vice-platinees controleren of eventueel de vice-platinees vervangen als ze zijn ingebrand. Ik dacht dat de afstand (zeker bij een gs 150) tussen de contactpunten tussen de 45 (voelermaat moet er vlot doorgaaan) en 40 (voelermaat spant)moet liggen.

Link naar reactie

Stino,

heb je nog een originele bobijn?

anders probeer eens een bobijn van een VW kever

Link naar reactie

heb je platinés met dubbelle veer?

want dit heb je nodig voor gs. zelfs voor 150.

Link naar reactie

is voor 160,

staat dubbele veer op denk ik.

dit euvel is ontstaan op een zachte herfstdag... van de ene dag op de andere

ik gok op een bezine of carbumankementje

bougie versletenof vuil, kan dat? ik dacht dat en bougie marcheerde of niet. in welke mate ze marcheert hangt van de bobijn af dacht ik...

Link naar reactie

ik heb tot mijn grote spijt gevonden wat het was...

de krukas.

waarschijnlijk zat er al ergens speling op maar nu is ze volledig in de motor gedraais aan het geluid te horen...

weer zwaar kosten... dus collega's, als je het zelfde probleem ooit voorhebt, en je denkt dat het de carbu of de ontsteking is... het kan ook je krukas zijn!

fijn weekend!

Stino

Link naar reactie

veel geluk gewenst stino!!!!!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...