Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa van 1959 in restauratie "old school style"


Bart Cops

Aanbevolen berichten

Even om jullie te laten zien dat onze eerst aangekochte Vespa bijna klaar is... (100% restauratie). Alleen het spuitwerk moet opnieuw gedaan worden voor goed te zijn, ben niet helemaal tevreden, maar dan zwieren we 'm nog maar eens uit elkaar tijdens de ijskoude winterdagen. Pinstriping volgt nog!

Voor de geinteresseerden; we hebben alles maar dan ook alles vervangen: motor compleet gereviseerd, versnellingsbak ook helemaal gereviseerd, nieuwe whitewallbanden voor en achter, binnenbanden, carburator, koppeling, lagers, remmen, zadel overtrek, kabels, hulsjes, chroomwerk, verlichting, ophanging, logo 's, handvaten, remhendels, moeren en bouten, etc etc etc. Vraag me niet wat het gekost heeft :-)

Anyway, nog een weekje en dan kunnen we "bollen". En dan aan de tweede beginnen!

dsc01693tr1.th.jpg

dsc01692pq3.th.jpg

dsc01691mx9.th.jpg

Sorry voor de mindere kwaliteit van de foto 's, het was wat donker in die garage van onze mekanieker...

Ciao

Bart Cops

Link naar reactie

Hey Bart,

Knap gedaan man, als mijn financiƫn het ooit toelaten ga ik ook ooit zo eentje kopen... ziet er echt al mega uit.

De foto's doen me zelf twijfelen wat ik met mijn V50 special zou doen, ik dacht steeds dat ik hem geel zou spuiten met zwarte velgen en zwart-witte taxiblokjes op, maar nu ik dit zwart zie met de bordeaux velgen twijfel ik ineens... deze kleurcombinatie zie je ook vaak bij kevers en is echt wel lekker...

Succes met de tweede...

Link naar reactie

Beste Johan,

De kleur is gitzwart en de velgen zijn gewoon hot-rod rood. Dat is typisch voor de "old school style". Daar horen uiteraard white wall banden bij om het geheel af te maken. De beige zadel past er eveneens goed bij. Wacht maar tot de pinstriping er op staat, dan is hij pas af!

Ciao

Bart

Link naar reactie

Ik zal je de kleurnummers bezorgen asap, prijs van de lak geen idee. Ik dacht iets van een 25 euro per liter. Maar bon, ik laat het weten.

De pinstriping eind volgende week als de vespa tijdig terug is van de mekanieker deze week. Och ja, we hebben tijd :-)

Ciao

Bart

Link naar reactie

Ja Johan, ik ben een tijdje geleden bij Henri geweest om eens een kijkje te nemen en ik kan niet zeggen dat het negatief is daar. Propere hal, veel keuze en prijzen die duurder zijn dan dat je bij een particulier koopt maar dat is normaal. Het voordeel wat je bij hem hebt is dat je een Vespa kan "kiezen" die je echt ziet staan en dat is anders dan kopen op eBay of op een andere internet site. Ze kennen ook wat van mechaniek dus als er iets scheelt kan hij wel een herstelling doen voor je je Vespa meeneemt. Dus ik denk dat hij wel ok is, hij is absoluut vriendelijk en zakelijk.

Los van dat hoor je vanalles in de wandelgangen als je over Vespaparadijs spreekt. Ik hoor geregeld van papieren die niet in orde zijn en Vespa 's die je niet ingeschreven krijgt maar vraag het gewoon aan hem en zet alles duidelijk op papier. Bijvoorbeeld een zinnetje toevoegen aan je koopcontract dat je de Vespa kan terugbrengen en je geld terugkrijgt als je hem niet ingeschreven krijgt.

Bon, mij lijkt het ok om daar eens te gaan kijken en praten en laat je overtuigen door alles op papier te zetten. (Dat doe je trouwens ook als je iets anders koopt, nvdr).

Maar zoals altijd, kijk ook op het internet, vooral naar de advertentiekes zonder foto, daar doe ik meestal de beste zaken mee, dat zijn mensen die vaak niet beseffen wat ze hebben staan. Ik heb mijn VL1T van 1955 zo gekocht by the way, die stond al weeeeken op Kapaza en niemand die daar oog naar had. Ik wel! En ik heb gekocht aan een superprijs, geloof me!

Ciao

Bart

Link naar reactie

Hey Bart,

Allee, de meningen over het vespaparadijs blijven verdeelt, maar dat zal zo overal wel zijn...

Bedankt voor het aanbod van de ACMA, maar ik ga eerst mijn V50 eens restaureren, dan hopelijk terug beginnen sparen (want ik ben mijn huis nog aan het verbouwen en ik ben platzak momenteel). En hopelijk kan ik binnen enkele jaren eens een oude ACMA op de kop tikken. Misschien moet ik tijdens de zomer eens naar Frankrijk trekken binnen enkele jaren en daar op zoek gaan tijdens een vakantie of zo...

Dus, first things first, eerst aan die V50 starten... ik ben gisteren in Koningshooikt bij Scootermarket langs geweest voor onderdelen. Heel behulpzame en vriendelijke mensen, die namen echt hun tijd om me vanalles uit te leggen.

Link naar reactie

Ben ik hier de enige die direct moest denken aan de 'Hot Rod'-VNB van Ken Hioco van Antwerpen, die zo al twee of drie jaar rondrijd met een zwarte VNB met rode velgen, witflankbanden en pinstriping...

Niet dat ik jouw scooter wil afbreken hoor, verre van, de jouwe is waarschijnlijk beter afgewerkt dan die van Ken maar je bent niet de eerste die op dat idee kwam...

Link naar reactie

@speedracer,

niet negatief bedoeld, maar als iedereen moet gaan kijken wat er al ooit gedaan is, dan kan je niks meer doen... Ken Hioco zal ook wel niet de eerste geweest zijn met zo'n scooter... ik ken dit verschijnsel al jaren uit de VW keverscene... dat kwam overgewaaid uit de States... en daar kwam het dan voort van de Amerikaanse oldies...

Het is en blijft een tof opzet van Bart, en iedereen zijn ding... ook al is het dan niet de eerste die het doet...

Link naar reactie

photo33.jpg

Ken is a scooterist who lives in Antwerpen.

you can just see kens scooter in the background of this one (couldn't find a better photo). The scooter in the foreground is ken's brothers scooter. Thats his split screen behind also.

your scooter is not identical, just very like it.

I have seen this colour scheme on scooters in france, germany and UK too.

Link naar reactie
@speedracer,

niet negatief bedoeld, maar als iedereen moet gaan kijken wat er al ooit gedaan is, dan kan je niks meer doen... Ken Hioco zal ook wel niet de eerste geweest zijn met zo'n scooter... ik ken dit verschijnsel al jaren uit de VW keverscene... dat kwam overgewaaid uit de States... en daar kwam het dan voort van de Amerikaanse oldies...

Het is en blijft een tof opzet van Bart, en iedereen zijn ding... ook al is het dan niet de eerste die het doet...

I agree. How many matt black scooters are there? how many army green, two tone, race style with drops etc.

Its sometimes good to have a similar scooter pointed out so that you can change certain details and keep it original.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Alle,

De zwarte "bitch" is klaar, gisteren de eerste testrit gedaan. Wel kou gehad maar het was zalig. Lekker rondtuffelen met dat oud beestje.

Gigantisch veel positieve reactie 's onderweg. Was even gestopt aan een lokaal benzine station voor een Colatje en iedereen stond op een gegeven moment rond de Vespa, en ze hadden elk een ander verhaal over hun verleden met Vespa 's. Een oudere moeder met drie kinderen vertelde me dat haar huidige man (toenmalige vriend) haar overtuigd had met zijn Vespa in der tijd om ze binnen te draaien, dat had stijl, haha.

Anyway, hier de foto

1001575lk2.th.jpg

Vespa bolt goed, ben hem nog aan het inrijden.

Ben nog op zoek naar een chrome rekje voor achter het zadel, als iemand iets heeft/weet, laat maar weten dan. Of een rieten mandje.

Ciao

Bart

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...