Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Motorbril


De Wettel

Aanbevolen berichten

Ik rij sedert september met een Vespa LX 125 en word nu voor het eerst geconfronteerd met koudere avonden, regen en andere winterse ongemakken met tranende ogen als gevolg.

Ik draag een bril. Heeft er iemand goede ervaringen met een motorbril die je over je gewone bril kan dragen of heeft er iemand goede ervaringen met een motorbril met oogcorrectie ? Nuttige adressen ?

Ik woon in Ninove.

Link naar reactie

Wat bedoelt ge met een motobril ? Een met gekleurde glazen of gewoon op sterkte .Ik denk dat ge beter een helm met een neerklapbaarscherm koop en uw gewone bril er onder aandoet dat is veel goedkoper dan speciaal zo'n bril laten te maken op sterkte.

Dan kunt ge voor de zomer nog een bril laten bijmaken met zonnebrilglazen op sterkte .

Link naar reactie

een bril op de vespa is miserie, lenzen maken "een wereld van verschil" © Vermaelens Projects.

ook goedkoper dan een motobril met correctie om bij Pearle gewoon een setje lenzen te kopen desnoods alleen voor de winter.

en met een bril in een integraalhelm heb je dubbel kans op aandampen bij stilstaan : van het vizier én van de brilglazen. niet alleen vervelend, maar ook niet echt veilig.

Link naar reactie

Beste Wettel,

Ik ben zelf ook een brildrager en optieker en kan je één ding aanraden: koop een helm MET vizier dan kan je je "normale" bril blijven dragen.

Het is moeilijk om een "bol, aansluitend" montuur te maken met glazen op sterkte. Al naargelang je sterkte (plus of min) krijg je dikke glazen of dikke randen. Het beeld kan ook vervorming geven. Deze glazen hebben een kleinere basiskromming en moeten speciaal gemaakt worden en heel nauwkeurig ingeslepen. Tweede probleem : wat doe je als de zon schijnt? Een tweede speciale bril laten maken of juist andersom?

Moest je een nieuwe bril kopen, koop dan geen "te" breed montuur en kies voor een montuur met smalle veren.

Neem desnoods je helm mee naar de winkel dan kan je altijd proberen. (dit raad ik altijd aan voor motorijders)

Link naar reactie
ook goedkoper dan een motobril met correctie om bij Pearle gewoon een setje lenzen te kopen

Als je je ogen naar de "kloten" wilt doen, zeker lenzen gaan halen bij de Pearl maar komt a.u.b. nadien NIET bij de "klassieke" optieker zagen ! Lenzen kun je niet zomaar eens rap gaan kopen! Een aanpassing vraagt nauwgezette metingen, uitleg en opvolging. Wanneer gaan de mensen dat nu een EINDELIJK begrijpen?

Link naar reactie
Wanneer gaan de mensen dat nu een EINDELIJK begrijpen?

Niet te geloven hé, voor iets dat dan zo belangrijk is toch voor het goedkoopste kiezen. Die ogen moeten nog heel lang meegaan maar dat mag zeker geen centje extra kosten :-(

Link naar reactie

je kan in de betere motorzaak inderdaad brillen krijgen die je over je gewone bril kan dragen. Ik heb er mij ook zo eentje aangeschaft, maar ben er niet echt tevreden van. Je zicht is namelijk nogal beperkt (omdat de bril nogal wat groter is dan een normale motorbril) en echt comfortabel zitten ze ook niet (er is altijd wel ergens iets dat knelt of schuurt op je gewone bril).

Link naar reactie
ook goedkoper dan een motobril met correctie om bij Pearle gewoon een setje lenzen te kopen

Als je je ogen naar de "kloten" wilt doen, zeker lenzen gaan halen bij de Pearl maar komt a.u.b. nadien NIET bij de "klassieke" optieker zagen ! Lenzen kun je niet zomaar eens rap gaan kopen! Een aanpassing vraagt nauwgezette metingen, uitleg en opvolging. Wanneer gaan de mensen dat nu een EINDELIJK begrijpen?

tiens, ik draag al 8 jaar lenzen van Pearl zonder problemen, de lenzen liggen daar ook niet in de rekskes, zodat ge niet eens rap efkens lenzen kunt gaan kopen he (gelijk bij het kruidvat, daar heb ik eens klodden mee gehad toen ik een paar lenzen gekocht had net voor reis).

Ze meten daar ook met vanalle toestellen aan uw ogen, de usual leestest, dan het machien met de luchtballon in de verte, en nog iets anders. Daar hebben geen mensen de leiding die secretariaat gedaan hebben of zo als ge dat denkt. Er werd mij een eerste set test-lenzen gegeven, en na twee weken moet je terugkomen om te kijken of je ze verdraagt, of er geen rare rode dinges in uw ogen verschijnen ( daar heb ik ook eens een uitleg over gehad), en dan krijgt ge uw definitieve lenzen, en als ge nieuwe gaat halen (ik bestel ze gewoon) kunt ge altijd weer gratis nieuwe tests laten doen, ze vragen het ook vaak.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Als ge toch in Ninof woont kunt ge beter eens uw licht gaan opsteken bij BikersZone in Denderhoutem. Ze hebben daar bijna alle toebehoren, nodig voor de motorijder.

Vriendelijke gast daar die weet waarover hij spreekt.

Ik zen der toch neig content af.

Check: http://www.bikerszone.be/home

Ik ben gisteren langs geweest bij Bikerszone en ben er inderdaad vriendelijk ontvangen.

Bruno ging voor mij vrijblijvend een bril van Uvex bestellen die speciaal ontworpen is voor brildragers. Volgende zaterdag mag ik langs gaan om te proberen.

Link naar reactie
  • 9 maanden later...
  • 3 jaren later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...