paksje butter Geplaatst: 11 juni Delen Geplaatst: 11 juni Hi Sedert kort heb ik een px 125 uit 83. Vroeger veel scooters gehad maar dat is toch al een hele tijd geleden. Scooter rijdt zeer goed. Trekt goed op. Start zeer moeilijk. Het gaat van langsom slechter. Gisteren voor de eerste keer woonwerk gereden 26km enkel. Rijdt goed tegen wind gezien het weer gisteren was dit al een eerste beproeving. In het terugkeren gisteren merkte ik op dat hij in 3de en 4de hapert of inhoudt, net alsof hij zou stilvallen. In 4de bij kruissnelheid rijdt hij perfect. Evenals in 3de. De vorige eigenaar vervangde de dichtingen op de carb. Nu keek ik al naar het kleur van de bougie en die lijkt er mij goed uit te zien. Ik denk dat de afstelling van de carb niks te zien heeft met het al dan niet goed starten? Iemand raad waar ik verder kan kijken. Alvast merci! Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 11 juni Delen Geplaatst: 11 juni Klinkt als een verstopte pilot jet. Maar kan ook wijzen op een luchtlek. 80ies keerringen gaan niet eindeloos mee. Link naar reactie
paksje butter Geplaatst: 11 juni Auteur Delen Geplaatst: 11 juni Ondertussen ook gemerkt dat de bougie kabel wel wat lang is waardoor de kabel aan de bougie kop in een korte bocht zit. Start nu onmiddellijk.? Natuurlijk al paar keer zitten trappen om te zien of hij een vonk geeft.. Link naar reactie
paksje butter Geplaatst: 11 juni Auteur Delen Geplaatst: 11 juni (aangepast) Ik denk dat het een slecht contact was. Bougie kop, kabel... Start nu van de eerste kick. Straks eens gaan testen 11 juni aangepast door paksje butter 1 Link naar reactie
paksje butter Geplaatst: 11 juni Auteur Delen Geplaatst: 11 juni Voorlopig opgelost! Het probleem is verdwenen! Thnx! (ik hou in gedachten dat een keerring ook niet eeuwig kan blijven meegaan!) 1 Link naar reactie
paksje butter Geplaatst: 13 juni Auteur Delen Geplaatst: 13 juni We zijn ondertussen 150 km verder en ik merk : 1. Houdt nog steeds in tis te zeggen de lage toeren in 3de en 4de, ik heb dit niet onmiddellijk, maar na een tijdje rijden. 2. Ik heb olie gezien aan de onderkant/basis van de cilinder... 3. Ik merk ook olie op aan de kick (druppel) Toen ik de scooter kocht is mij dat niet opgevallen. De motor was gans proper en na een testrit is mij dat ook niet opgevallen... Korte rit ... Link naar reactie
nero Geplaatst: 13 juni Delen Geplaatst: 13 juni Ik zou beginnen met de stationaire sproeier en carbu te reinigen. Fel inhouden kan wijzen op een warmloper wat uw cilinder en piston geen goed zal doen... Groetjes, nero. 1 Link naar reactie
paksje butter Geplaatst: 13 juni Auteur Delen Geplaatst: 13 juni Allright! Ja dat is het volgende wat ik ga bekijken. Enkel die olie of nattigheid aan de basis van de cilinder baart mij ook zorgen. Miss trekt hij daar ook valse lucht? Voor de rest rijdt hij echt mega kan bijna niet geloven dat het 'maar' een 125 is. Starten met de carb. Merci! Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 14 juni Delen Geplaatst: 14 juni Mega goed knallen in hoge toeren is ook een symptoom voor een te arm mengsel. Vastloper incoming! 1 Link naar reactie
paksje butter Geplaatst: 15 juni Auteur Delen Geplaatst: 15 juni (aangepast) Ok we zijn als iets verder. Sproeiers proper gemaakt. Eerste wat mij opviel was dat de carb box nat was. Tis te zeggen de luchtfilter en de carb zelf ook. De vorige eigenaar verving zgzgd de dichtingen in de carb. Het rubberen dopje achteraan de regelvijs ontbreekt ook. 15 juni aangepast door paksje butter Link naar reactie
paksje butter Geplaatst: 16 juni Auteur Delen Geplaatst: 16 juni Van eerste keer een nieuwe carb besteld. Uitlaat was ook al redelijk aan het gaan. En dan nog wat andere zaken. Benzineleiding zat ook vast met een tie rap... Link naar reactie
paksje butter Geplaatst: 17 juni Auteur Delen Geplaatst: 17 juni Carb helemaal gepoetst was de moeite. Ik kreeg van de verkoper nog een zakje met nieuwe dichtingen. Volgens mij slechts 1 dichting had em vernieuwd. Maar zei dus alle dichtingen... Not dus.. Alles opn gemonteerd. Klein beetje rijker gezet zag er teveel melk met koffie uit ook, cilinderkop wat bijgespannen en het schokken in lage toeren lijkt weg. 🤞🤞🤞 Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen