Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Verluchting tankdop


Arnovt

Aanbevolen berichten

Er valt hier veel te lezen wanneer je de zoekterm “verluchting tankdop” gebruikt. Toch vind ik geen antwoord waar de verluchting gaatjes langs de buitenkant  zitten of zijn die twee gaatjes enkel met elkaar verbonden  
Ik ben er achter gekomen dat wanneer de dop erg vast is gevezen en ik tijdens het rijden de benzinekraan op reserve stand moet zetten, ik helemaal tot stilstand kom alvorens de carburateur terug brandstof krijgt. 
Draai ik echter de benzinedop minder vast dan is de flow veel sneller wat zich ook bij topsnelheid laat voelen. 
Blijkbaar wordt de tank vacuüm getrokken en zijn deze twee gaatjes geen verluchting naar buiten de tank.

IMG_7529.thumb.jpeg.304786036d5704f5c5f237f9cf465fcb.jpeg 

Ook onder de rubber geen gaatjes

IMG_7530.thumb.jpeg.2d9d3d99a10905a6be181d2f2de49107.jpeg
 

Aan de buitenkant vind ik nergens een gaatje, ook niet wanneer ik de gaatjes aan de binnenkant met de compressor uitblaas. 

IMG_7528.thumb.jpeg.70e493f8a41273550a3c081f4ef3928d.jpeg

Dus waar moet ik de verluchting gaatjes aan de buitenkant vinden of moet ik gewoon de dop niet al te vast aanschroeven ?

mvg Arno 

aangepast door Arnovt
Link naar reactie

In de ronde opening van het U-profiel bevindt zich nog een klein gaatje. Uitblazen, compressor, ultrasoon ... zodat alle gaatjes weer open zijn en probleem opgelost.

vespaonderdelenvoorbereidingopspuiten008.jpg.4fac14826a3bfac9b56167c8d73fd499.jpg

  • Like 2
Link naar reactie
1 uur terug, Adrian zei:

blaas het een door met een compressor 

dan zijn ze open en weet je ineens waar het uitkomt

 

gr

Ja Adrian, dat had ik al geprobeerd maar nog niet met een stukje rubber op het luchtpistool vandaar dat het niet open kwam. Mijn test bestond er in door met de mond langs de binnenkant via de twee gaatjes te zuigen, maar zat dus potdicht. 
Maar ik heb de drie gaatjes opengekregen. 
mvg Arno 

IMG_7532.thumb.jpeg.ee0d78a7a44807c821a1484dbdcc723e.jpeg

aangepast door Arnovt
  • Like 2
Link naar reactie
1 uur terug, Edwin zei:

In de ronde opening van het U-profiel bevindt zich nog een klein gaatje. Uitblazen, compressor, ultrasoon ... zodat alle gaatjes weer open zijn en probleem opgelost.

vespaonderdelenvoorbereidingopspuiten008.jpg.4fac14826a3bfac9b56167c8d73fd499.jpg

Bedankt voor de foto, gaatje heb ik gevonden en via die kant doorgeblazen. Moest wel  het geklonken asje wat wegvijlen om het er uit te krijgen. 
IMG_7533.thumb.jpeg.674af80100f36fd6012cc7ffed34ba0a.jpeg

mvg Arno 

aangepast door Arnovt
  • Like 2
Link naar reactie

Alles terug in orde en de Vespa rijd beter dan ooit. Dat niet tegenstaande ik al langer gelezen had de tankdop-verluchting door te blazen met de compressor. Blijkbaar deed ik dat toch niet zorgvuldig genoeg. Dat een verstopte tankdop zoveel impact kan hebben had ik nooit kunnen bedenken ook al ben ik best technisch onderlegd. 
mvg Arno 

  • Like 2
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...