Jump to content
Vespaforum.be

Vespa sprint iget 2018 4t 3v (raar geluid)


Recommended Posts

Beste me Vespa iGet Snor heeft 32.xxx gelopen en maakt sinds 2500km na een grote beurt dit geluid.

Ook bij volgas houdt hij in en lijkt het of hij verzuipt, als ik gas terug doe dan gaat die weer.

Is sinds vandaag/gisteren erger geworden. Als die stationair loopt dan lijkt het of die onder water bubbelt weet niet hoe ik het moet uitleggen.

Dit is mijn eerste Post bij vragen of opmerkingen hoor ik het graag.

 

Edited by VespaSprintiGet2018
Link to comment

Zit er genoeg olie op het blok? En is de bougie goed vastgezet? 
Luchtfilter schoon? Klepspeling goed?
Het is een injectie blokje, dus verzuipen zou hij normaliter niet moeten kunnen.

Ik zou deze dingen checken en anders  terug naar de dealer en het probleem daar voorleggen.

En voor de beurt, dus zeg maar 2500/3000km geleden was alles nog goed?

Edited by Vespa Reng Deng Deng Deng
Link to comment
5 uren geleden, Vespa Reng Deng Deng Deng zei:

Zit er genoeg olie op het blok? En is de bougie goed vastgezet? 
Luchtfilter schoon? Klepspeling goed?
Het is een injectie blokje, dus verzuipen zou hij normaliter niet moeten kunnen.

Ik zou deze dingen checken en anders  terug naar de dealer en het probleem daar voorleggen.

En voor de beurt, dus zeg maar 2500/3000km geleden was alles nog goed?

Super bedankt voor je reactie, ja alles is goed met olie, en voor de beurt was alles goed! Deed gewoon zn werk zoals die het moet doen.

Link to comment

Eerste filmpje klinkt als kleppen of een krukaslager (zou zomaar kunnen mer 32k op de klok).

2e fimpje klinkt weer als een injector welke niet fris is. Ook kan je begrenzer de oorzaak zijn, lijkt wel of hij steeds de ontsteking onderbreekt.

Als je Vespa al de tijd dealer onderhouden is zou ik zeker langs gaan om het eea uit te sluiten.

  • Like 1
Link to comment

Update: Inmiddels langs de winkel geweest vanmiddag. Dealer en monteur carterkast opengemaakt en alles nagekeken. Blijkt dat het toch mijn Krukaslagers zijn die versleten zijn. Hij had het over een revisie.😢 Daar maar achter gelaten.

Bedankt voor de moeite en reactie's heren, topic kan gesloten worden eventueel.

Edited by VespaSprintiGet2018
Link to comment
21 uren geleden, VespaSprintiGet2018 zei:

Update: Inmiddels langs de winkel geweest vanmiddag. Dealer en monteur carterkast opengemaakt en alles nagekeken. Blijkt dat het toch mijn Krukaslagers zijn die versleten zijn. Hij had het over een revisie.😢 Daar maar achter gelaten.

Bedankt voor de moeite en reactie's heren, topic kan gesloten worden eventueel.

Oeps, dat is wel minder mooi nieuws. 
Ik vind dat toch wel vrij vlot hoor voor krukaslagers.

Ben wel benieuwd wat zo’n “geintje” (lees: revisie) kost eigenlijk.

Alvast bedankt voor het terugkoppelen van deze informatie.

Link to comment
13 uren geleden, Vespa Reng Deng Deng Deng zei:

Ik vind dat toch wel vrij vlot hoor voor krukaslagers.

Bij de nieuwe 50cc Vespa’s gebeurt dit vaker. Soms al na 20k. Zijn beetje onder gedimensioneerd voor het toeren en vario, zeker als je gaat spelen met de begrenzer en vario.
Daarom, vraag aan de dealer wat het gaat kosten en laat hem alleen kwaliteit lagers zetten.

Denk ook na wat je wil uitgeven en wat handig is om preventief mee te nemen. Het blok ligt er toch onderuit dus vervang dan meteen alle lagers en keerringen.

Laat hem goed kijken naar de rest, zoals cilinder en krukas en maak een plan ook qua kosten.

  • Like 1
Link to comment
Op 20/1/2024 om 08:28, Pilaf zei:

Bij de nieuwe 50cc Vespa’s gebeurt dit vaker. Soms al na 20k. Zijn beetje onder gedimensioneerd voor het toeren en vario, zeker als je gaat spelen met de begrenzer en vario.
Daarom, vraag aan de dealer wat het gaat kosten en laat hem alleen kwaliteit lagers zetten.

Denk ook na wat je wil uitgeven en wat handig is om preventief mee te nemen. Het blok ligt er toch onderuit dus vervang dan meteen alle lagers en keerringen.

Laat hem goed kijken naar de rest, zoals cilinder en krukas en maak een plan ook qua kosten.

Ik zat eigenlijk in de illusie dat de blokjes qua lagers technisch overeenkomen met de 125cc variant. 
Maar verkeerd gedacht dus.

Link to comment
Op 20/1/2024 om 08:28, Pilaf zei:

Bij de nieuwe 50cc Vespa’s gebeurt dit vaker. Soms al na 20k. Zijn beetje onder gedimensioneerd voor het toeren en vario, zeker als je gaat spelen met de begrenzer en vario.
Daarom, vraag aan de dealer wat het gaat kosten en laat hem alleen kwaliteit lagers zetten.

Denk ook na wat je wil uitgeven en wat handig is om preventief mee te nemen. Het blok ligt er toch onderuit dus vervang dan meteen alle lagers en keerringen.

Laat hem goed kijken naar de rest, zoals cilinder en krukas en maak een plan ook qua kosten.

Klopt wat je zegt man.

Hij reviseert hem en doe me beurtjes ook altijd bij die dealer, goeie vent. Hij zei ja aan je krukaslagers bij 34.xxx KM gaat dat slijten.
Als die hem reviseert wordt die inprinciepe toch nagekeken op de laatste zin wat u schreef als ik het goed begrijp.

Bedankt nogmaals. En de kosten waren ongeveer zij die rond de 400 tot 550euro, hij riep er wel lachend bij: '''Ja daar heb je geen nieuwe VESPA voor en na deze reparatie kan ik je verzekeren dat je gewoon tot 2028 door kan rijden wel met beurtjes natuurlijk'' Dus daar hou ik hem aan en zo niet ga ik terug.

Link to comment
51 minuten geleden, VespaSprintiGet2018 zei:

Bedankt nogmaals. En de kosten waren ongeveer zij die rond de 400 tot 550euro, hij riep er wel lachend bij: '''Ja daar heb je geen nieuwe VESPA voor en na deze reparatie kan ik je verzekeren dat je gewoon tot 2028 door kan rijden wel met beurtjes natuurlijk'' Dus daar hou ik hem aan en zo niet ga ik terug.

Valt mij qua kosten nog mee, dat was ik zeker ook kwijte voor de revisie van het PK50S blok, en dat heb ik zelf gedaan. 
Ik hoop dat je snel weer een goed rijdende Vespa hebt.

Link to comment
9 uren geleden, Vespa Reng Deng Deng Deng zei:

Valt mij qua kosten nog mee, dat was ik zeker ook kwijte voor de revisie van het PK50S blok, en dat heb ik zelf gedaan. 
Ik hoop dat je snel weer een goed rijdende Vespa hebt.

Ja komt goed hij was altijd netjes om de 3xxx KM netjes onderhouden, dus meer dan die slijtage is het niet.
En ohja even een weetje: Anlas Wintergrip banden die schijnen goed te zijn. Turks merk heb ik me laten vertellen.

anlas band.png

  • Like 1
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...