Ga naar inhoud
Vespaforum.be

In de war over mijn model Vespa 50 special (v5a2t)


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, 

Ik heb onlangs mijn eerste Vespa gekocht. Het is een Vespa 50 Special uit 1972 (V5A2T). Nu ben ik een beetje in de war en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Als ik dit model google zie ik soms een vespa met ronde koplamp en soms met vierkante. Op mijn Vespa zit een vierkante. Maar het achterlicht en het plastic op de voorkant lijken weer van een Vespa met ronde koplamp te zijn. Ik kreeg van iemand te horen dat het achterlicht en de voorkap er niet op hoort en zwart horen te zijn

Ik probeer even duidelijk te krijgen wat er nu niet klopt. Zit er een verkeerd stuur op? Of zit er een verkeerd achterlicht en kap op de voorkant op? Of klopt het wel gewoon.

Gr. Diego

1a252cae-7ee9-490b-940c-7329ad4eb506.jpg

IMG_3848.PNG

IMG_3864.JPG

IMG_3849.jpeg

IMG_3851.jpeg

IMG_3868.JPG

aangepast door bastognekoek
Modelnummer aangepast
Link naar reactie
  • bastognekoek wijzigde de titel naar In de war over mijn model Vespa 50 special (v5a2t)
Geplaatst: (aangepast)
4 minuten geleden, nero zei:

Alleen het achterlicht klopt niet, de rest wel. 

Groetjes, nero. 

Ik hoor net van een vespa specialist dat het wel klopt omdat het een Duitse is. Origineel zouden er ook nog knipperlichten aan het stuur hebben gezeten. 
 

maar hij zei ook dat get geen 50N is en dat dat gewoon een typefout is op de papieren bij het invoeren. Maar op het typeplaatje op de scooter staat gewoon 50N. Zo verwarrend dit…

aangepast door bastognekoek
Link naar reactie

Specials dragen wel meer tyeplaatjes met de vermelding 50N (heb er ook eentje staan, rechtstreeks uit Italië gehaald). De eerste #1 series - MK1 V5A2T (1969-1972) droeg vooraan een geschreven "Vespa 50 badge", en achteraan de vermelding "special". Anderzijds had die ook 9" remtrommels 4 studsvelgen en een 3 versnellingsbak. Latere versies krijgen 5-studs 10" trommels en badges in blokletters.

Het typeplaatje zit normaliter vast met kloprivetten (niet met vijsjes; in de veronderstelling dat het uiteraard het originele plaatje is). De gele boutjes verraden ook een niet-gedemonteerde herlakking. Het zadel is nieuw en mist de helmhaak. het frame mist de typische motagegaten op de billen om een pinkerexemplaar geweest te zijn. Op de linker stuurhelft ontbreekt overigens daarvoor ook de pinkerschakelaar. 

Lijkt me dus eerder een gevalletje van creatieve restoratie en niet meteen een typefout op papier.

 

Link naar reactie
Op 8/1/2024 om 13:09, Frederik9111 zei:

Specials dragen wel meer tyeplaatjes met de vermelding 50N (heb er ook eentje staan, rechtstreeks uit Italië gehaald). De eerste #1 series - MK1 V5A2T (1969-1972) droeg vooraan een geschreven "Vespa 50 badge", en achteraan de vermelding "special". Anderzijds had die ook 9" remtrommels 4 studsvelgen en een 3 versnellingsbak. Latere versies krijgen 5-studs 10" trommels en badges in blokletters.

Het typeplaatje zit normaliter vast met kloprivetten (niet met vijsjes; in de veronderstelling dat het uiteraard het originele plaatje is). De gele boutjes verraden ook een niet-gedemonteerde herlakking. Het zadel is nieuw en mist de helmhaak. het frame mist de typische motagegaten op de billen om een pinkerexemplaar geweest te zijn. Op de linker stuurhelft ontbreekt overigens daarvoor ook de pinkerschakelaar. 

Lijkt me dus eerder een gevalletje van creatieve restoratie en niet meteen een typefout op papier.

 

Het is een Duitse

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...