bastognekoek Geplaatst: 8 januari Delen Geplaatst: 8 januari (aangepast) Hallo allemaal, Ik heb onlangs mijn eerste Vespa gekocht. Het is een Vespa 50 Special uit 1972 (V5A2T). Nu ben ik een beetje in de war en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Als ik dit model google zie ik soms een vespa met ronde koplamp en soms met vierkante. Op mijn Vespa zit een vierkante. Maar het achterlicht en het plastic op de voorkant lijken weer van een Vespa met ronde koplamp te zijn. Ik kreeg van iemand te horen dat het achterlicht en de voorkap er niet op hoort en zwart horen te zijn Ik probeer even duidelijk te krijgen wat er nu niet klopt. Zit er een verkeerd stuur op? Of zit er een verkeerd achterlicht en kap op de voorkant op? Of klopt het wel gewoon. Gr. Diego 8 januari aangepast door bastognekoek Modelnummer aangepast Link naar reactie
nero Geplaatst: 8 januari Delen Geplaatst: 8 januari Alleen het achterlicht klopt niet, de rest wel. Groetjes, nero. Link naar reactie
bastognekoek Geplaatst: 8 januari Auteur Delen Geplaatst: 8 januari (aangepast) 4 minuten geleden, nero zei: Alleen het achterlicht klopt niet, de rest wel. Groetjes, nero. Ik hoor net van een vespa specialist dat het wel klopt omdat het een Duitse is. Origineel zouden er ook nog knipperlichten aan het stuur hebben gezeten. maar hij zei ook dat get geen 50N is en dat dat gewoon een typefout is op de papieren bij het invoeren. Maar op het typeplaatje op de scooter staat gewoon 50N. Zo verwarrend dit… 8 januari aangepast door bastognekoek Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 8 januari Delen Geplaatst: 8 januari Specials dragen wel meer tyeplaatjes met de vermelding 50N (heb er ook eentje staan, rechtstreeks uit Italië gehaald). De eerste #1 series - MK1 V5A2T (1969-1972) droeg vooraan een geschreven "Vespa 50 badge", en achteraan de vermelding "special". Anderzijds had die ook 9" remtrommels 4 studsvelgen en een 3 versnellingsbak. Latere versies krijgen 5-studs 10" trommels en badges in blokletters. Het typeplaatje zit normaliter vast met kloprivetten (niet met vijsjes; in de veronderstelling dat het uiteraard het originele plaatje is). De gele boutjes verraden ook een niet-gedemonteerde herlakking. Het zadel is nieuw en mist de helmhaak. het frame mist de typische motagegaten op de billen om een pinkerexemplaar geweest te zijn. Op de linker stuurhelft ontbreekt overigens daarvoor ook de pinkerschakelaar. Lijkt me dus eerder een gevalletje van creatieve restoratie en niet meteen een typefout op papier. Link naar reactie
bastognekoek Geplaatst: 14 januari Auteur Delen Geplaatst: 14 januari Op 8/1/2024 om 13:09, Frederik9111 zei: Specials dragen wel meer tyeplaatjes met de vermelding 50N (heb er ook eentje staan, rechtstreeks uit Italië gehaald). De eerste #1 series - MK1 V5A2T (1969-1972) droeg vooraan een geschreven "Vespa 50 badge", en achteraan de vermelding "special". Anderzijds had die ook 9" remtrommels 4 studsvelgen en een 3 versnellingsbak. Latere versies krijgen 5-studs 10" trommels en badges in blokletters. Het typeplaatje zit normaliter vast met kloprivetten (niet met vijsjes; in de veronderstelling dat het uiteraard het originele plaatje is). De gele boutjes verraden ook een niet-gedemonteerde herlakking. Het zadel is nieuw en mist de helmhaak. het frame mist de typische motagegaten op de billen om een pinkerexemplaar geweest te zijn. Op de linker stuurhelft ontbreekt overigens daarvoor ook de pinkerschakelaar. Lijkt me dus eerder een gevalletje van creatieve restoratie en niet meteen een typefout op papier. Het is een Duitse Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen