Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Hello vespisti ! Ik ben nieuw hier en ik stel me graag even voor !


John VDV

Aanbevolen berichten

Mijn naam is Johnny (John voor vrienden ) en ben woonachtig in Reet, deelgemeente van Rumst 2840. Ik ben net 61 lentes jong geworden en volgens mijn echtgenote ben ik in mijn midlife crisis door de aanschaf van mijn allereerste Vespa ! Ik ging op zaterdag 07 oct. 2023 naar de AntwerpScootershop om "te gaan kijken" wat ik begin 2024 zou gaan bestellen, tot in de showroom een 2e-handse GTS 125 stond te pronken met een, naar mijn "goesting" mooie kleur. De Vespa was bijna niet te onderscheiden van een nieuwe en na een testritje van een 20-tal minuten betaalde ik een voorschot en onverwachts was ik de eigenaar van een GTS125 Grigio Dolomiti met slechts 2200 Km op de teller. Een week later op 14 oktober drukte ik de startknop in en reed ik er mee dwars door de "koekestad" naar huis, de eerste kilometers van hopelijk een groot Vespa avontuur ! Ondertussen heb ik "al" 130 km gereden en dat in 3 keer tussen alle regenbuien en windstoten sinds 14 oktober. De eerste pech was reeds 2 weken later toen ik hem wou starten en de achterband compleet plat stond ten gevolge van een "gepropte" herstelling, maar héy... dat weerhoude me niet om per direct mijn gereedschap boven te halen en het achterwiel te demonteren om alzo even (met de auto) naar de Vespa vestiging in Antwerpen te rijden. Ondertussen heb ik een spiksplinternieuwe Michelin band (gekregen) én een herstellingssetje gekocht voor, mocht het ooit nog eens tegenvallen, onderweg, kwestie van terug thuis te raken zonder het vrouwtje lastig te vallen 🙂 . Op facebook ben ik ondertussen zeer enthousiast op al die Vespa pagina's, de wereld van SIP ken ik ondertussen bijna van buiten en 'avonds kan ik de slaap niet vatten door de vele ritten op mijn Vespa die ik graag zou maken en de Vespisti die ik graag zou leren kennen op de Vespa en daarnaast, graag bij een natje en een droogje ergens op een terras, mocht de zon ooit nog eens gaan schijnen ☀️! De wereld van de motoren gaat helemaal terug open voor mij en dan vooral het technisch aspect, sinds ik in 1985, 38 jaar geleden dus, mijn helm aan de haak heb gehangen en mijn laatste Enduro motor verkocht, de laatste van 7.... Maar beste Vespisti, hier ben ik terug, terug en nu op een Vespa en ik moet zeggen: "Vespa , trovo che sia incredibilmente piacevole, ci vediamo da qualche parte lungo la strada" ! ( Ik vind het ongelooflijk leuk, tot ziens ergens onderweg ). Groeten, John. 

20231014_125805.jpg

20231017_170311.jpg

  • Like 5
Link naar reactie

Hey John, in Antwerpen komen we bijna alle zaterdagen bijeen op scooters en coffee! Telkens op een andere locatie in Antwerpen! 

U kan deze groep vinden op Facebook en Instagram voor verdere info waar en wanneer.

Vandaag is het scooters en coffee op Winter op wielen in Brasschaat! 

Misschien mogen we je daar wel eens verwelkomen!

Groetjes en vele veilige vespakms ,

 

Stevo

aangepast door Stevo VS
  • Like 1
Link naar reactie
Op 19/11/2023 om 08:31, Vespaciao zei:

Welkom John... proficiat met je aankoop & "midlife crisis" 😉...wat een enthousiaste inkom...dat komt "zeker snor" als er volgend jaar "beter weer" aankomt 😊

vespa 300gts 58920026.+.jpeg

Beter weer... goh, van wat regen ben ik niet bang alhoewel met wat zon in de rug lijkt de wereld heel wat mooier ! Bedankt voor jouw reactie Vespaciao 

  • Like 1
Link naar reactie

Welkom John, mooi verhaal! Ik ben 10 jaar ouder maar even Vespa gek met een PX125e die ik zoveel mogelijk gebruik ook tussen de buien door. Zo erg zelfs dat ik s’nachts in mijn droom nog rondrijdt en ik heb mijn klassieker al bijna twee jaar en 6500km. 
Mvg Arno 

IMG_4667.jpeg.97b876588a6520837c8a08e882fe4453.jpeg

  • Like 4
Link naar reactie

10 jaar ouder ? 10 jaar minder jong bedoel je vast en zeker 🙂 ! Wat een mooie illustratie, die ga ik even "pikken" om naar de collega's te sturen die vandaag in een meeting zegden dat een Vespa geen moto is.... waarop ik ze even op hun plaats zetten met de wijze woorden: Geen motor?? Zeg niet zomaar een motor tegen een Vespa, een Vespa schrijf je ten eerste al met een hoofdletter en een Vespa is zooo veel meer, het is naast een Vespa "uno stile di vita per grandi e piccini (een levensstijl voor jong en oud), een "Secondo Amore" (tweede liefde) ! en toen gingen ze verder met vergaderen... 😁

2503aea6bd2234ebcae20df1bc99916c.jpg

  • Like 2
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...