Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Motorblok Vespa 150gl(x) vla1m033939 1963 400 euro


Vespatje6264

Aanbevolen berichten

Motorblok Vespa 150GL(X) VLA1M033939 1963

Vespa 2-takt oldtimer motorblok 150GL(X) VLA1T033939 1963 (check via Scooterhelp). Motor zit niet vast. Zuiver gemaakt maar carters niet gescheiden. Lijkt me een onverprutst blok maar lagers en keerringen zullen wel vervangen moeten worden denk ik. Wel carburateurbak en gearselector gedemonteerd en zuiver gemaakt. Vliegwiel ook gedemonteerd , loste redelijk goed met kruipolie en is met ontsteking in goede staat maar werking onbekend. Bobine, kabelaansluitkasje en ankerplaat rem ongereinigd ook erbij. Remtrommel ontbreekt maar kan eventueel indien nodig tegen meerprijs nog wel aan een goede remtrommel en velg komen. Alleen afhalen of kan het blok meenemen naar evenement Mostra Scambio Vespa in Genk zondag 12 november dat ik ook bezoek. Prijs 400 Euro

IMG_8731.JPG

IMG_8732.JPG

IMG_8733.JPG

IMG_8734.JPG

IMG_8735.JPG

IMG_8736.JPG

IMG_8737.JPG

Link naar reactie

Op- en helemaal uit elkaar gehaald 🙂

 

IMG_3054.jpeg

aangepast door Frederik9111
  • Like 4
Link naar reactie

Cilinder en kruk waren helaas terminaal. Wordt noodgedwongen en dik tegen mijn goesting (not) vervangen door eentje met grotere dorst en 40cc meer… 🙂

 

IMG_3056.jpeg

IMG_3055.jpeg

  • Like 1
Link naar reactie

Pinasco heeft idd een puike aluminium 2-poortscilinder (zelfde als in de Magnycours set maar met andere piston met een bredere valse poort en hoger getimed) in combinatie een 1,5mm spacer die de afwezige derde carterpoort afdekt; in zowel 177 als 190cc-variant. Dremelgewijs kan je hier en daar de feestzaal nog wel wat verder opleuken ;-).

Vooral de intake is microscopisch bij deze motorgeneratie. Daar kan heel wat materiaal weg gefreesd worden. In combinatie met de dedicated krukas, een variabele ontsteking en een Si 24/24 ER moet 15-16pk en 20Nm koppel haalbaar zijn. In theorie zou een top van 120km/u bereikbaar moeten zijn.

aangepast door Frederik9111
  • Like 1
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Al ‘t goeie uit de Pinasco cataloog:
- Pinasco 190cc
- Pinasco 60mm kruk
- Pinasco Si 24
- Pinasco Flytech
- Pinasco Power Clutch
- Pinasco Touring Box
🤗 
Intake, carbubox, carter- en cilinderpoorten verruimd en geoptimaliseerd.

aangepast door Frederik9111
  • Wow 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...