Vespatje6264 Posted November 5 Share Posted November 5 Motorblok Vespa 150GL(X) VLA1M033939 1963 Vespa 2-takt oldtimer motorblok 150GL(X) VLA1T033939 1963 (check via Scooterhelp). Motor zit niet vast. Zuiver gemaakt maar carters niet gescheiden. Lijkt me een onverprutst blok maar lagers en keerringen zullen wel vervangen moeten worden denk ik. Wel carburateurbak en gearselector gedemonteerd en zuiver gemaakt. Vliegwiel ook gedemonteerd , loste redelijk goed met kruipolie en is met ontsteking in goede staat maar werking onbekend. Bobine, kabelaansluitkasje en ankerplaat rem ongereinigd ook erbij. Remtrommel ontbreekt maar kan eventueel indien nodig tegen meerprijs nog wel aan een goede remtrommel en velg komen. Alleen afhalen of kan het blok meenemen naar evenement Mostra Scambio Vespa in Genk zondag 12 november dat ik ook bezoek. Prijs 400 Euro Link to comment
Vespatje6264 Posted November 12 Author Share Posted November 12 Voorlopig gereserveerd Link to comment
Vespatje6264 Posted November 17 Author Share Posted November 17 Blok is verkocht en opgehaald. Link to comment
Frederik9111 Posted November 18 Share Posted November 18 (edited) Op- en helemaal uit elkaar gehaald 🙂 Edited November 18 by Frederik9111 4 Link to comment
Vespatje6264 Posted November 19 Author Share Posted November 19 👍Ben benieuwd wat je er aan gaat veranderen Link to comment
Frederik9111 Posted November 19 Share Posted November 19 Cilinder en kruk waren helaas terminaal. Wordt noodgedwongen en dik tegen mijn goesting (not) vervangen door eentje met grotere dorst en 40cc meer… 🙂 1 Link to comment
Vespatje6264 Posted November 19 Author Share Posted November 19 Ai…blok ging wel rond maar had hem niet open gehad. Wordt het een Magnycours en snelle Mazzuchelli en Flytech of nog wat spannenders ? Link to comment
Vespatje6264 Posted November 19 Author Share Posted November 19 Of bestaat er geen 2 poort Magny ? Link to comment
Frederik9111 Posted November 19 Share Posted November 19 (edited) Pinasco heeft idd een puike aluminium 2-poortscilinder (zelfde als in de Magnycours set maar met andere piston met een bredere valse poort en hoger getimed) in combinatie een 1,5mm spacer die de afwezige derde carterpoort afdekt; in zowel 177 als 190cc-variant. Dremelgewijs kan je hier en daar de feestzaal nog wel wat verder opleuken ;-). Vooral de intake is microscopisch bij deze motorgeneratie. Daar kan heel wat materiaal weg gefreesd worden. In combinatie met de dedicated krukas, een variabele ontsteking en een Si 24/24 ER moet 15-16pk en 20Nm koppel haalbaar zijn. In theorie zou een top van 120km/u bereikbaar moeten zijn. Edited November 19 by Frederik9111 1 Link to comment
Frederik9111 Posted November 23 Share Posted November 23 Et voilà: da’s al veeeeeel beter! 🙂 (It’s an addiction…) 1 Link to comment
Vespatje6264 Posted November 24 Author Share Posted November 24 Inderdaad ! Maar dus ook een 3e poort gemaakt. Welke cylinder is dit ? Ben benieuwd hoe je dit blok verder opnouwd.👍 Link to comment
f4_1400 Posted Wednesday at 09:26 AM Share Posted Wednesday at 09:26 AM Een beginnetje van een 3e poort. Origineel zijn die wel wat ruimer, maar het zal vast helpen. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now