Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa lx125ie ie start niet meer


Aanbevolen berichten

Beste vespisti ,

Vandaag een ritje gemaakt ongeveer 60 km .      Gestopt om te tanken, terug willen starten en niets meer , geen display dashboard , helemaal niets .       Vespa opgehaald met aanhangwagen , thuis batterij uitgemeten.  Ze heeft 12,7 volt .         De batterij aan de lader gelegd , ze laad precies niet meer op .   Zal de batterij stuk zijn of werk de alternater niet meer of is de spanningsregelaar stuk ,      Hoe kan ik dit weten . Stel ik koop een nieuwe batterij en ze gaat terug stuk .     Iemand die me wat verder kan helpen , ik ben geen mekanieker . Alvast merci . 

Link naar reactie

Neen geen zekering stuk , de Vespa start met startkabels , maar valt direct terug stil als je de startkabels losmaakt .    Merci voor je hulp  .  Kga nog wat verder zoeken .    Ik denk batterij stuk .        ‘Aar de oorzaak ervan weet ik niet , zomaar plots .   Kan dit gebeuren 

Link naar reactie

Meet de spanning tijdens het starten. Deze hoort rond de 9.5V – 10.5V te komen. Is deze lager dan 9.5V, dan is de accu zwak onder belasting en moet deze worden vervangen. Omgekeerde is nagenoeg evident dat als de accu vol is en je krijgt deze waarden wel, dat de kans dan klein is dat het aan de accu ligt.

Denk ook dat het de accu is, alle moderne Vespa’s zijn gevoelig op de accu.

  • Like 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...