Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Gs150: gebroken segmenten en volgende stappen / advies gevraagd


N!Ce

Aanbevolen berichten

Onder het motto: durf te vragen...

Mijn GS150 staat al 2jaar opzij omdat ik segmenten gebroken had na een leuke weekendje Ardennen...  Ondertussen nog andere projecten gepasseerd, maar het wordt tijd om de koe bij de horens te vatten!  Cylinder is al terug geboord en ook een betere Wössner piston liggen al tijdje klaar.

Denk ongeveer 2x 1cm metaal verdwenen en nu is de vraag: blok open of niet?  

  • Een aantal mensen zeggen me dat bij de GS150 er weinig kans is dat die stukken verder in de motor duiken... en dat je die blok dus kan omdraaien en uitspuiten (eerst olie aflaten best)
  • Anderen zeggen toch best blok open...

Wat denkt het forum?

Merci

N

 

 

Link naar reactie

Altijd blokje open, tenzij je de segmenten weer volledig kan samenstellen met de brokstukken. 

De speling tussen krukas en carter is zo weinig da daar best een stuk kan blijven steken.  Best op zekerheid spelen en een dichting en een paar oliekeerringen zijn nu ook niet de kost. 

Groetjes, nero. 

  • Like 2
Link naar reactie
13 uren geleden, josse zei:

aangezien het blok er toch al onderuit moet om hem om te draaien... (Ik wil anders graag komen kijken hoe je de hele scooter op zijn kop draait 🥳)... best blokje open. 

@Joost: vollenbak skatepark binnenrijden en bovenaan de ramp alles achterui trekken en afstappen 😛

  • Haha 2
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...