Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Benzine geur tot 1 uur na het rijden gts 300ie


Dave1975

Aanbevolen berichten

Beste leden,

Ik heb wat vreemds aan de hand. Als ik de Vespa in de garage zet ruikt het soms een beetje en soms veel naar benzine, zo veel zelfs dat het hele huis ruikt. Heb de indruk dat het minder is als ik sportiever heb gereden tov ik hele rustige tour heb gemaakt. Ook ontstaat de geur pas na een 5 minuten, dus niet direct.

Ik heb de brandstofleiding al een paar keer direct na het rijden nagelopen en kan nergens een lekkage ontdekken, ook als ik hem paar keer op contact zet en dus de benzine pomp druk op de leiding zet is er geen zichtbare lekkage, ook geen geur. Misschien ben ik gek maar krijg de indruk dat de geur uit de uitlaat komt. Ik heb de originele uitlaat nog erop maar vraag me af of dat mogelijk is?

Mijn verbruik is echt laag (rijd ook vrij rustig), paar keer uitgeteld maar kom ergens rond de 1 op 34. Las dat de meeste spreken over een 4L op 100 dat zou een 1 op 25 zijn dus een lek in de tank lijkt me ook uitgesloten.

Wat misschien ook nog kan is dat de benzine dop niet goed afsluit door verouderdere rubber ring, ik heb er al vaseline op gedaan en harder aangedraaid en meende dat het iets deed. Hoewel als ik de buddyseat open ruik ik geen extreme brandstof geur, het lijkt echt van de rechterkant te komen waar de tank zit maar ook de uitlaat.

Nog iemand dit aan de hand of een idee waar ik het moet zoeken?

Alvast bedankt !

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...