Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa lx50 restauratie


Aanbevolen berichten

Hi, ik heb Vespa lx50 4t uit 2007. Deze staat nu ondertussen meer dan 3 jaar stil (trok slecht op en lekke band, daarna niks meer mee gedaan). Ondertussen is de bodem flink verroest helaas. Ik wil hem graag weer op laten knappen (van opa gekregen en customized kleur). De bodemplaat moet vervangen worden, motorisch weer aan de praat gekregen en in ieder geval de band. Waarschijnlijk nog meer door het lange stilstaan. Ik zoek mensen met ervaring, is dit nog haalbaar (of weggegooid geld) en wat zou het ongeveer kosten. Ik heb al nagevraagd in de buurt en krijg overal een prijsindicatie van 500 voor alleen de bodem. Ik weet niet of dit een onmogelijke kostbare missie is en dat ik beter een andere vespa kan kopen of dat dit nog wel realistisch is. Ik hoor graag ervaringen, alvast bedankt!

 

Mvg, Isabel Zwaan

Link naar reactie

Isabel, een paar foto’s gaan helpen om jouw vraag te beantwoorden.

Er is eerder een topic geweest over een rotte bodemplaat, het advies wat daar is gegeven geldt nog steeds…maar eerst wat foto’s voordat er advies kan worden gegeven.

 

Link naar reactie

Dankjewel! Die topic had ik nog niet gevonden. Hierbij enkele foto’s, ikzelf ben er een beetje bang voor want hij is echt pittig krokant helaas. Ben ook al op een beetje op zoek naar een andere scooter eventueel maar zou het ook zo jammer vinden gezien ik deze kleur ook zo gaaf vind. Als ik voor t zelfde geld hem misschien wel kan laten repareren…FC98883B-2C9E-48FC-8BCC-260ECE5F68EA.thumb.jpeg.b102040956548577d49ceaba83a09de6.jpeg

71544550-DA84-44D5-A046-1ADCF6AE1081.jpeg

5391AC66-08AF-4F54-B56C-B2DFBE907C0D.jpeg

  • Wow 1
Link naar reactie

Hoi Isabel,

Dat ziet er behoorlijk krokant uit helaas, en de vraag is wat daar nog onder zit aan mogelijke problemen.

Het is vast te repareren maar zal behoorlijk wat tijd, geld en moeite kosten, dus als je gewoon een goede scooter nodig hebt hebben dan zou ik er niet aan beginnen en wat anders gaan zoeken.

 

succes!

 

 

Link naar reactie

De bodemplaat is gelijk aan het eerdere topic. De bodemplaat is doorgerot alsook het deel bij het subframe (motorophanging).

Repareren is niet aan te bevelen omdat je frame constructie is aangetast, optisch komt het goed maar constructief niet.

In dit soort gevallen is het moeilijk om de beslissing te maken afscheid te nemen, aangezien er emotionele waarde aan zit.

Ik zou in jou geval toch voor een knappe 2e hands kijken en eventueel wat onderdelen overzetten als je daar gehecht aan bent.

Weet niet wat je er mee gaat doen en hoelang je er mee wilt rijden, maar hou rekening bij aanschaf met de toename van de milieuzones (o.a. Amsterdam/Haarlem).

De Vespa LX kan je nog wel verkopen voor onderdelen, weet niet hoeveel km-er de LX heeft gereden maar het blok en diverse onderdelen hebben nog wel 200-300 euro aan waarde via de advertentie sites.

Ga je de onderdelen op deze manier verkopen dan adviseer ik je wel om dit zonder framenummer te doen en het nummer uit het RDW register te halen (sloop regeling). Je ben dan niet meer verzekeringsplichtig en je voorkomt dat een beun je Vespa oplapt en dat iemand met goed vertrouwen deze LX weer koopt.

  • Like 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...