Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aan alle PX125 disc eigenaars


Jelle

Aanbevolen berichten

Vorige week heb ik volgende brief van mijn Vespadealer (Ennekens) gekregen. Aangezien misschien niet alle PX125 eigenaars op de hoogte zijn gebracht post ik hem hier even:

Geachte Vespa rijder,

Naar aanleiding van een technische nota van Piaggio Benelux zijn wij op de hoogte gesteld, dat er bij sommige PX-en 125 een technisch probleem is vastgesteld in de carburator in het bijzonder de gasschuif.

OPGELET niet bij allemaal!!!

Wat houd dit in:

Dat bij vol gas de gasschuif zou kunnen blijven hangen (blokkeren)

Verdere informatie hieromtrent moeten wij dealer ook nog krijgen van Piaggio Italy. Wij houden u van dit probleem alvast op de hoogte.

In afwachting vragen wij u Vespa rijder om dan ook niet voluit te gaan!!

Onze excuses voor dit ongemak,

Zijn er hier PX-eigenaars die effectief dit probleem hebben?

Link naar reactie

Ik heb daar geen problemen mee. Heb wel eens in de winter dit probleem gehad bij vriestemperaturen (-2 en kouder), maar dan had ik dit ook met de vitessen dus denk niet dat dit het probleem is van de gasschuif...

Link naar reactie

Da's ook toevallig. Mijne maat heeft een tijdje geleden ne px 125 gekocht in de Vespashop in Antwerpen. Staat nu 3.000km op en dit weekend tijdens een stevige rit bleef inderdaad de gas ineens hangen ... Heeft het probleem nog maar 1 maal voorgehad, dus ik ging ervan uit dat we de gaskabel gewoon eens moeten invetten ...

'k Zal hem dat mailtje direct doorsturen ..

Link naar reactie

moest je dit voorhebben kan je dt volgens mij makkelijk zelf verhelpen. Ik heb het nl met mijn T5 ook al voorgehad. Carbu te hard aangevezen waardoor die een beetje bol te staan komt en de gasschuif dus blokkeert. Gasschuif beetje afschuren zodat deze iets dunner wordt en klaar is kees.

Desalniettemin is het weeral typisch voor minderwaardige kwaliteit ipv de oerdegelijke dellorto's te blijven gebruiken is het nu Spaco of zoiets.

Link naar reactie
Gelukkig hebben ze het telkens opgevangen door de choke volledig open te trekken en hem doen stil te vallen.

www.squadraveloce.be

Had ik ook al enkele gehad dat de motor op volle toren draaide, maar dan de koppeling direct intrekken en voorzichtjes weer laten komen en dat stopte vanzelf weer.

Leggen jullie daar in de Limburg op die manier de motor stil? Wij West-Vlamingen doen dat met het contactsleuteltje.

Stanmans gij ook?

Link naar reactie

René,

Hayes is een provinciegenoot van u ;)

Gelukkig hebben ze het telkens opgevangen door de choke volledig open te trekken en hem doen stil te vallen.

www.squadraveloce.be

Had ik ook al enkele gehad dat de motor op volle toren draaide, maar dan de koppeling direct intrekken en voorzichtjes weer laten komen en dat stopte vanzelf weer.

Leggen jullie daar in de Limburg op die manier de motor stil? Wij West-Vlamingen doen dat met het contactsleuteltje.

Stanmans gij ook?

Link naar reactie

Uit de naam “onbekend” kan ik niet afleiden dat Hayes de schuilnaam van Gijs is.

Ik lees wel gijs in het emailadres. Het deed mij vermoeden dat het een voornaam was.

Maar zeker zijn??? “What’s in a name?”

Sterk staaltje als ge daar ook nog de schoenmaat kon uithalen

Bij de foto van zijn scooter begin ik te dromen. Ik zie “Blanche met zien peird” naast de vers geploegde akker, op de boerewegel met de duinen op de achtergrond. Mooi fototje.

Mooie streek!

Ik ga wat knutselen

Salut

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...