UtaH Geplaatst: 20 oktober 2006 Delen Geplaatst: 20 oktober 2006 Heb ergens gelezen dat je een speciale cilinder (dus duurder) nodig hebt om een PK50XL automatiek om te bouwen naar een hogere cilinderinhoud. Kan iemand mij hierover meer vertellen want ben van plan naar 75cc over te stappen, maar dan wil ik wel de juiste cilinder kopen... Het chassisnummer is VA52T3005589 en komt uit Duitsland. Heeft ook elektrische starter, 12V en is van '88. Alvast bedankt voor de replies! Link naar reactie
Progetto 300 Geplaatst: 21 oktober 2006 Delen Geplaatst: 21 oktober 2006 Astu, Heb enkel een Pinasco gevonden bij SIP. http://www.sip.com Artikel nr : 18500000 Racing cylinder 75cc PINASCO PK/XL50 Automatic XL50 2 Plurimatic, d=47mm, *cylinder head rework necessary* Art.-No. 18500000 Weight: 1850g Unit of quantity: Piece 50-75 ccm kits are for 50 ccm pilots looking for more power and performance without major changes to transmission or carburetor. Performance up to 7.5 horsepower and a top speed of 70 km/h are realistic. Long absent from the scene, the kits from Andrea Pinasco are back in town, boys! PINASCO Kits are known for their comfortable torque oriented power development. They’re robust, and have a remarkable cooling system. The aluminum kits with Nikasil walls are manufactured by Gilardoni, well known for finest quality and classic italian design. Only Pinasco offers a cylinder for the PK Automatic. BTW: Vul eventjes je profiel in, dan weten we van waar je bent. Link naar reactie
blackbox Geplaatst: 2 november 2006 Delen Geplaatst: 2 november 2006 hoi,zit ook aan te denken mijn pk 50 xl eenbeetje te tunen, omdat hij niet meer lekker trekt en echter niet sneller dan net 50km/h gaat kan ik da gewoon een cylinder van 75cc voor kopen en dan werkt dat,of moet ik nog an andere dinge denken? waar kom ik terecht voor een cylinder? alvast bedankt voor info Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 2 november 2006 Delen Geplaatst: 2 november 2006 black box, voor jou scooter is er veel meer op de markt dan hierboven vermeld, de jouwe is nl geen automaat maar handgeschakeld (denk ik toch) hiervoor bestaan kits van 50cc tot 136cc, 10-tallen keuzes dus, dan zwijg ik nog over uitlatn, carbus overbrengingen en noem maar op het hangt puur af van wat je wl en je budget natuurlijk Link naar reactie
blackbox Geplaatst: 2 november 2006 Delen Geplaatst: 2 november 2006 oh bedankt voor info-zull een nieuwe topic daarvoor openen. Link naar reactie
René Geplaatst: 2 november 2006 Delen Geplaatst: 2 november 2006 Beste blackbox, omdat gij uw profiel niet wilt/durft invullen denk ik dat gij nog een student bent. Vooraleer ge uw PK50 opvoert spreek er eens over met uw vader. Niettegenstaande het niet mag bestaat veel verboden materiaal om de scooter op te voeren. Vergeet niet dat een opgevoerde scooter niet verzekerd is, een nummerplaat nodig heeft en gij een rijbrevet. Link naar reactie
EriX Geplaatst: 2 november 2006 Delen Geplaatst: 2 november 2006 zwembrevet en rijbewijs ken ik, maar een rijbrevet daar heb ik nog nooit van gehoord... U hebt gezocht op rijbrevet: Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands. Dit kan komen doordat het er niet in staat, bijvoorbeeld omdat het te nieuw is, of omdat het niet voldoet aan de opnamecriteria. Maar ook is mogelijk dat de spelling niet correct is. Kijk ook eens bij de zoekinstructies. Link naar reactie
blackbox Geplaatst: 2 november 2006 Delen Geplaatst: 2 november 2006 @rené beste ik heb het hier over legale mogelijkheden om mijn scooter weer de oosprongelijke power te geven. het is niet in mijn interesse, om een voor de openbaare weg niet toegelaten voertuig te bestuuren. maar bedankt voor de introductie. en mijn profiel is met -de voor mij- belangrijke dingen ingevuld,ik beschikk helaas niet over en website of en foto (van mij en mijn boat) ;D Link naar reactie
supervespa Geplaatst: 2 november 2006 Delen Geplaatst: 2 november 2006 Blackbox woont in Brussel en rijdt met een PX50XL ... Veel meer interessante info kan je daar toch niet aan toevoegen? Link naar reactie
René Geplaatst: 2 november 2006 Delen Geplaatst: 2 november 2006 hoi,zit ook aan te denken mijn pk 50 xl eenbeetje te tunen,omdat hij niet meer lekker trekt en echter niet sneller dan net 50km/h gaat kan ik da gewoon een cylinder van 75cc voor kopen en dan werkt dat,of moet ik nog an andere dinge denken? Sorry dat ik hier afleidde dat gij er aan dacht uw pk 50 xl eenbeetje te tunen, Ik dacht werkelijk dat gij die 75cc wilde kopen om op uw scooter te zetten. Op uw vraag of gij nog an andere dinge moet denken geef ik de raad een glazen stolp te kopen om de 75 cc onder te zetten. Ach, die dingen roesten zo vlug. Aan Eric Bedankt om mij te verbeteren in mijn antwoord dat ik, niet aan u maar, aan het meisje/jongen gaf. Inderdaad kruiste ik een zwembrevet met een rijbewijs. Zoiets kan niet goed gaan hé? Link naar reactie
EriX Geplaatst: 2 november 2006 Delen Geplaatst: 2 november 2006 Inderdaad kruiste ik een zwembrevet met een rijbewijs. Zoiets kan niet goed gaan hé? Ze (zwembrevet/rijbewijs) lijken me toch zeer handig als je zowel vespisti als zeiler bent ;-) Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 2 november 2006 Delen Geplaatst: 2 november 2006 blackbox, als je niets illegaals wil doen is die 75cc in ieder geval niks voor u, dan mag je enkel originele stukken gebruiken Link naar reactie
blackbox Geplaatst: 2 november 2006 Delen Geplaatst: 2 november 2006 bedankt voor info-sorry voor de verwarring Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.