Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Koppeling probleem


Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

Ik ben Simon sinds vorig jaar heb ik mijn eerste Vespa gerestaureerd (zie foto). Ondertussen heb ik al twee nieuwe projecten, een P125X en een Motovespa 125L. Maar op dit moment heb ik mijn PK50XL2 zo goed als afgewerkt. Nadat ik de motor compleet heb gereviseerd heb ik een probleem. Als ik mijn koppeling indruk en in de eerste versnelling zet zou de kickstarter niet mogen werken met de koppeling ingetrokken. Jammer genoeg als ik dan kickstart gaat de Vespa voorruit. Dus mijn kickstarter blijft werken. Misschien ben ik iets vergeten bij de revisie? Ik weet het niet. Het is mijn eerste motor revisie met behulp van een boek en een bevriende automechanicien. Is er iemand die mij kan helpen? Alvast bedankt 🙂

FA81E933-D2BB-4E56-B31C-163F43811347.jpeg

Link naar reactie

Dat klinkt als een onvoldoende aangespannen koppelingskabel? Check of de gaine ook vooraan diep genoeg in z'n 'olleke zit! :) 

  • Like 1
Link naar reactie
1 uur geleden, SimonV74 zei:

@nerohet is een volledig nieuwe koppeling van Ferrodo. Moet dit ook een nachtje weken?

Ah! 3 of 4 plaats?

Link naar reactie
2 uur geleden, SimonV74 zei:

 

@nerohet is een volledig nieuwe koppeling van Ferrodo. Moet dit ook een nachtje weken?

Yep! Je kan ook proberen om de vespa met ingehouden koppeling een half uurtje laten te draaien, als je de vespa kan stilhouden tenminste. Maar doe wel eerst olie in de boite. :) 

En idd, een 4-plaats koppeling is heel moeilijk af te stellen en totaal over kill voor een 50cc touring vespa. 

 Groetjes, nero. 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...