Ga naar inhoud
Vespaforum.be

correcte Faro Basso '54??


Aanbevolen berichten

Beste, 

Ik ben op zoek naar mijn eerste Vespa. Ik zou heel graag een Faro Basso willen aanschaffen. 

Op het net stoot ik op onderstaand model van 1954. Ik heb mij ondertussen laten vertellen dat een dergelijk model van '54 moet beschikken over 9 treelijsten i.p.v. 7 op de foto.

Herkennen jullie andere dingen of valt jullie iets anders op? 

Alvast bedankt voor de hulp/tips.

563218566_Schermafbeelding2021-03-04om12_58_34.png.3c604ac9456ff76389a35ed103e632d2.png2052613413_Schermafbeelding2021-03-04om12_58_46.png.1fea3978c7b2c517165dcd6494e90ce0.png95967135_Schermafbeelding2021-03-04om12_59_03.png.8c10bee46a100f07f55329158341a798.png49306494_Schermafbeelding2021-03-04om12_58_09.png.92615c4d6c5d7221a68bd3fb6fa6910b.png191673251_Schermafbeelding2021-03-04om12_58_55.png.7a0a8385028befe2b2e2d81319e7f722.png70724798_Schermafbeelding2021-03-04om12_58_20.png.889675e578c16dc6ea1f0555ea3da9df.png

 

Link naar reactie

Als het ne VN1T 1001-23000 is, kan hij van 54 zijn en idd 7 strips hebben.

1ste Vespa en dan meteen dit model is wel redelijk ambitieus:

 

  • Besef wel dat deze zonder tuning ongeveer tussen 0-30 seconden optrekt tot 62km/h 😀 (carburateur, elektronische ontsteking, cylinderkit, koppeling, krukas, etc = 1000€)
  • Ge met die whitewall Sava bandjes op het eerste vochtige rondpunt tegen de vlakte smakt
  • Zulke scooter in buitenland best niet over internet aanschaft
  • Dit geen daily driver is

Veel plezier

 

N

 

  • Like 4
Link naar reactie

Goedemiddag N,

bedankt voor uw bericht. 
Natuurlijk had ik met bovenstaande punten geen rekening gehouden. Mijn keuze is initieel uitgegaan vanuit esthetisch oogpunt. Daarom ben ik specifiek op zoek naar een faro basso of een struzzo. 
 

Veiligheid en comfort zijn uiteraard belangrijk. Maar voor mij is het “initieel” niet de bedoeling om lange ritten te maken. Het is eerder om om ermee rond de spreekwoordelijke kerktoren te rijden. 
 

waarom is het niet aan te raden om dit soort model over het internet aan te kopen? Fraudegevoelig of...

kan je mij hierover meer informeren? 

ik heb ook alvast het chassisnummer aan de verkoper gevraagd om even te dubbelchecken. 
 

alvast bedankt! 
 


 

 

Link naar reactie
4 uur geleden, N!Ce zei:

Als het ne VN1T 1001-23000 is, kan hij van 54 zijn en idd 7 strips hebben.

1ste Vespa en dan meteen dit model is wel redelijk ambitieus:

 

  • Besef wel dat deze zonder tuning ongeveer tussen 0-30 seconden optrekt tot 62km/h 😀 (carburateur, elektronische ontsteking, cylinderkit, koppeling, krukas, etc = 1000€)
  • Ge met die whitewall Sava bandjes op het eerste vochtige rondpunt tegen de vlakte smakt
  • Zulke scooter in buitenland best niet over internet aanschaft
  • Dit geen daily driver is

Veel plezier

 

N

 

Goedemiddag N,

bedankt voor uw bericht. 
Natuurlijk had ik met bovenstaande punten geen rekening gehouden. Mijn keuze is initieel uitgegaan vanuit esthetisch oogpunt. Daarom ben ik specifiek op zoek naar een faro basso of een struzzo. 
 

Veiligheid en comfort zijn uiteraard belangrijk. Maar voor mij is het “initieel” niet de bedoeling om lange ritten te maken. Het is eerder om om ermee rond de spreekwoordelijke kerktoren te rijden. 
 

waarom is het niet aan te raden om dit soort model over het internet aan te kopen? Fraudegevoelig of...

kan je mij hierover meer informeren? 

ik heb ook alvast het chassisnummer aan de verkoper gevraagd om even te dubbelchecken. 
 

alvast bedankt! 
 

Link naar reactie
2 uur geleden, Calabrese zei:

 

Goedemiddag N,

bedankt voor uw bericht. 
Natuurlijk had ik met bovenstaande punten geen rekening gehouden. Mijn keuze is initieel uitgegaan vanuit esthetisch oogpunt. Daarom ben ik specifiek op zoek naar een faro basso of een struzzo. 
 

Veiligheid en comfort zijn uiteraard belangrijk. Maar voor mij is het “initieel” niet de bedoeling om lange ritten te maken. Het is eerder om om ermee rond de spreekwoordelijke kerktoren te rijden. 
 

waarom is het niet aan te raden om dit soort model over het internet aan te kopen? Fraudegevoelig of...

kan je mij hierover meer informeren? 

ik heb ook alvast het chassisnummer aan de verkoper gevraagd om even te dubbelchecken. 
 

alvast bedankt! 
 

Ik bedoel dat de prijzen van een Faro Basso toch tussen de 6000 en meer gaan en kan me niet inbeelden dat je zulke aankoop doet zonder echt gezien te hebben... Foto van een aangepast serienummer is snel verstuurd en bij aankomst merk je dan dat je een verbouwde Acma hebt gekocht.   Zonder afbreuk te doen aan de Franse Acma, maar ja...

  • Like 3
Link naar reactie

ziet er mooie scooter uit, maar Nic heeft meer dan gelijk. Faro Basso's zijn mooi om naar te kijken, maar rijden is toch wel een onderneming en ik niets te vergelijken met een recenter type, of een PX. Topsnelheid is inderdaad rond de 60-65 km/h. 
Dit is geen type om als eerste scooter te kopen. 

Achterlicht is ook niet juist.

Opletten, want er zijn wel wat omgebouwde Acma's in omloop. Bovendien wil je zo eentje toch echt wel met eigen ogen zien, lijkt mij ? 

Link naar reactie

Ik heb ook nog een bedenking , ik zie dat er een Italiaanse nummerplaat op hangt , de tijd dat je Italië  een goedkope Vespa vind is helaas voorbij of echt het grote lot van de euromillions , als je weet dat de Italianen de zeldzame of duurdere Vespa ( en daar reken ik een FB bij ) zelf in Europa op zoeken om ze terug naar Italië te brengen omdat ze daar peperduur en schaars zijn  , tenzij het natuurlijk eentje is die hier al jaren in een living of garage staat en nooit op een Belgische plaat is gezet 

grtz sidvespa

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...