Ga naar inhoud
Vespaforum.be

P125x


Luc

Aanbevolen berichten

Hoi,

Een p125x heeft een vooras van 16 mm.

Ook de moer is niet zoals bij een een PX (geen kroonmoer waar een splitpen doorkan en ook geen gat in de as waar de splitpen door kan)

daarentegen zit er op het uiteinde van de as een inkeping.

Is het de bedoeling om de rand van de moer over te slaan in de inkeping of moet er daar een spie in tegen het loskomen van die moer?

mocht het met een spie-tje zijn, wie heeft er dit liggen?

heb er geen foto van, maar er staat eentje op p. 100 van 'How to restore and maintain your Vespa'

mvg

Luc

Link naar reactie

goed thuisgeraakt, buiten een platte band (nie van een burn-out)en lichten die uitvielen van de VNB

Op de terugweg nog gestopt in Oost-Eeklo, Rockabilly-day. Leuk!!

btw, een enorm relax weekendje gehad!!

Link naar reactie
Yep je moet de moer opnieuw 'inkepen' met een schroevedraaier om de boel te borgen ; dit betekent ook dat je die moer normaal maar 1 maal mag gebruiken ...

Ik meen dat je een nieuwer type moer (met gat voor splitpen) ook kunt gebruiken...

Ik 'dacht' van nie, want volgens mij zit er geen gat voor die splitpen in zo'n as...

Is je voorwiel losgekomen, of is't gewoon om nieuwe remblokken te steken?

Link naar reactie

@ speedracer,

nee, gelukkig niet het voorwiel die losgekomen is. Rij eigenlijk al jaren zo rond...

Er zit inderdaad geen gat in de as waar dan eventueel een splitpen doorkan,

wel een inkeping.

Is ook een speciale moer, met een 'col',(opstaande rand) en denk dat 'serie special'gelijk heeft , met het overslaan van de rand in de inkeping.

dank je wel teddy, splitpennen heb ik liggen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...