Ga naar inhoud
Vespaforum.be

sneller


piejay

Aanbevolen berichten

hallo

Ik kom net terug van Vespa land (waardoor ik wel fata morgana dat op 5 min van men huis ligt gemist heb) nouja ik heb daar kunnen rijden met een px125 ,en ik was verbaasd dat hij zo veel vlugger optrok dan mijn 50cctje. Zou iemand me kunnen uitleggen wat ik zou moeten veranderen om mijn wespje 50R sneller te doen optrekken en sneller te doen rijden want ik lees hier dat meerdere 50cc's 70 aankunnen.

Alvast bedankt

Link naar reactie

gewoon een 125cc kopen hé.

Daar zal je veel meer plezier aan beleven.

Link naar reactie

Ik zou wel een motovespa willen kopen maar dan mag ik er toch nog niet mee rijden... Ik heb mijn carbu eigenlijk ook nog niet afgesteld :s omdat ik niet goed weet hoe. Kan het zijn dat hij daardoor sneller rijdt of rapper optrekt? Zou iemand me kunnen zeggen hoe ik het doe bij een vespa 50 R?

alvast bedankt

Link naar reactie

Ik vind het gewoon zeer vervelend dat mijn vespa zo traag optrekt en vooral in eerste. Een vriend van me rijdt met een 50L en zijn vespa rijdt opmerkelijk rapper en trekt ook veel rapper op. Ik haal denk ik geen 45 als ik tegen wind in moet rijden...

Is er geen andere manier dan een nieuwe cilinderkop , cilinder, carbu steken?

Link naar reactie
veel sneller optrekken of rijden?

Als je wil dat je scooter veel rapper rijdt en optrekt dan moet je een andere cilinderkit, een andere carbu (eventueel manifold), een andere uitlaat en op z'n minst een andere veer voor de koppeling(of zelfs een kit met meer platen) kopen.

Alles samen kost je dat een sommetje, en dan heb je een 'betere' scooter (want laten we eerlijk zijn, tegen een Booster ga je toch nie winnen) waar je natuurlijk wel niet meer mag rijden wegens niet verzekerd en geen rijbewijs.

andere cilinderkop want kan het dat mijn cilinderkop roest is? :s

We gaan ervan uit gaan dat je wil vragen of je cilinderkop GEroest is (ligt dat aan de opleiding in de scholen of is dat gewoon van nie willen kunnen) en dan is het antwoord: neen

Cilinderkoppen worden al heel lang(zolang ik mij kan herinneren toch) in Aluminium gemaakt en die roesten niet.

Terwijl we d'erover bezig zijn, werden cilinderkoppen ooit in staal gemaakt? En ik bedoel aparte cilinderkoppen, niet zoals het cilinder-en-cilinderkop-in-één gegoten stuk staal dat nadien blind (neen, niet door een blinde, maar uitboren zonder doorboren) geboord en gehoond werd voor sommige zijkleppers zoals Sarolea begin jaren 20?

Link naar reactie

Het roest onderdeel ligt niet echt aan de opleiding , het ligt eerder aan de vakantie. Ik ben nu net begonnen met mijn blokje te kuisen , en ik heb ook gemerkt dat mijn cilinderkop idd niet geroest is maar dat hij wel vol hangt met smerige plakkende modder. Om terug te komen op het sneller rijden en sneller optrekken, hoe komt het dan dat een vriend van me met een 50L dan toch aardig wat sneller rijdt en optrekt, kan dit heel misschien liggen aan het feit dat hij geen luchtfilter heeft? of beter gezegd dat hij op de bodem onder zijn carbu ligt. Ik ben zoals je waarschijnlijk wel merkt nog maar een beginneling in het sleutelen aan vespas, dus excuseer als ik domme vragen stel.

Link naar reactie

sommige modellen van vespa's zijn nu eenmaal vinniger dan andere. Vergelijk small frame moto's eens met de 'grote' broer types met dezelfde cc's... Veel lichter die small frames dus automatisch sneller.

Zelfs bij hetzelfde model hangt het er soms gewoon vanaf hoe die is ingereden... een slome of sportieve chauffeur geeft een wereld van verschil... ;-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...