Nicolas Geplaatst: 28 juli 2006 Delen Geplaatst: 28 juli 2006 Een vriend is van plan een 2de hands vespa te kopen, het gaat om het model 50cc special. Het zou normaal geen probleem mogen zijn om zonder papieren rond te rijden op een 50cc, wist de verkoper me te vertellen. Is er iemand die dit kan bevestigen? Thnx Link naar reactie
GS 160 Geplaatst: 28 juli 2006 Delen Geplaatst: 28 juli 2006 Ik kan dit bevestigen! :-p Link naar reactie
Nicolas Geplaatst: 28 juli 2006 Auteur Delen Geplaatst: 28 juli 2006 en hoe zit dat dan met de verzekeringen? Of hebben die daar niets mee te maken..? Link naar reactie
teddy kgb Geplaatst: 28 juli 2006 Delen Geplaatst: 28 juli 2006 aangezien je geen nummerplaat hebt met n 50cc vormt dit tevens geen probleem! Link naar reactie
Nicolas Geplaatst: 28 juli 2006 Auteur Delen Geplaatst: 28 juli 2006 OK, Thnx hij zal blij zijn dit allemaal te horen Grtz Link naar reactie
VNB7 Geplaatst: 28 juli 2006 Delen Geplaatst: 28 juli 2006 Hallo!!! Mijn beste vriend... toch eventjes zorgen dat je een gelijkvormigheidsattest te pakken krijgt... is trouwens onontbeerlijk om een verzekering te pakken te krijgen... dus zonder GA en verzekering staat er uwen maat een vette boete te wachten... gewoon efkes vermelden, groeten Link naar reactie
vespapostino Geplaatst: 29 juli 2006 Delen Geplaatst: 29 juli 2006 @ vnb7: niet volledig mee akkoord. ik heb een verzekering gekregen zonder achter de papieren te vragen.Op tien minuten was dat gebakken. Ik heb wel de originele italiaanse docu's waar ik mee rondrij. Link naar reactie
Thomassker Geplaatst: 29 juli 2006 Delen Geplaatst: 29 juli 2006 ik heb ook een pk50s en rijd rond met de originele italiaanse papieren, die ondertussen al een vodje zijn geworden, ma voor de verzekering (ethias) was da geen probleem Link naar reactie
VNB7 Geplaatst: 29 juli 2006 Delen Geplaatst: 29 juli 2006 Ik denk dat dit voor de heren van de polies dus wel een probleem is... In Oostende kan dat dus absoluut niet! Hier wordt iedereen geregeld gecontroleerd (de 50cc'tjes)... niet in orde... niet op de baan en boete... Misschien dat het er in het binnenland iets anders aan toe gaat, zoals gewoonlijk Van één iets ben ik wel zeker: geen GA= strafbaar Link naar reactie
Toon Geplaatst: 29 juli 2006 Delen Geplaatst: 29 juli 2006 Ik heb vroeger ook altijd zonder papieren voor m'n brommertjes rond gereden maar was toch verzekerd. Ook bij politiecontrole (in Genk) bleek het geen probleem te zijn. Link naar reactie
Nicolas Geplaatst: 29 juli 2006 Auteur Delen Geplaatst: 29 juli 2006 Zou een verzekering en gelijkvormigheidsattest dan voldoende zijn? En indien het alleen die zijn, weet iemand dan hoe ik daaraan moet geraken? Thnx Link naar reactie
Marx Geplaatst: 29 juli 2006 Delen Geplaatst: 29 juli 2006 Doe eens ne search, levert je massa's info op. Ma soit.. bel je verzekering op betaal en haal je papieren op. Dat GA is geen wettelijk document, rij gewoon zonder. Link naar reactie
rockit Geplaatst: 29 juli 2006 Delen Geplaatst: 29 juli 2006 ...voor alle 50cc's van voor 1972 heb je geen gelijkvormigheidsattest nodig dus enkel met je framenummer naar je verzekeraar en tis binnen...tenzij hij van na 72 is dan is een gelijkvormigheidsattest verplicht. Kdacht da je zo'n attest anders wel kunt aanvragen bij een verdeler van vespa.. Link naar reactie
Nicolas Geplaatst: 29 juli 2006 Auteur Delen Geplaatst: 29 juli 2006 Probleem is dat er bij die vespa niets van papieren zou zitten, duz waarschijnlijk ook geen papieren van welk jaar hij zou zijn..! Amai, en da al vo ne vespa man Toch bedankt, k'blijf zoeken ( en ga et vinde! ) Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 30 juli 2006 Delen Geplaatst: 30 juli 2006 als ge de chassis nr hebt is het wel simpel om het bouwjaar te weten te komen om te zien of er een gelijkvormingsatest nodig is grtz sidvespa Link naar reactie
jeroen50 Geplaatst: 15 augustus 2006 Delen Geplaatst: 15 augustus 2006 bij politie attest van verlies van papieren afhalen voor een 50 is 't niet nodig dat je de vespa zelf tot bij hen bolt. (als je 't krijgt, weet je ineens of hij geseind is in Belgie of Nederland) je moet dan enkel de chassiscode opgeven maar geef ook maar het framenummer om in het attest te zetten. (chassiscode duidt op type vespa, framenummer op bouwjaar) (via scooterhelp.com kan je 't opzoeken) daarmee kan je via de verdeler een duplicaat van gelijkvormigheidsattest aanvragen. of zoals ik heb gedaan : naar de vespashop aan 't hessenhuis in antwerpen stappen. mevrouw vriendelijk in de ogen kijken, 35 euro betalen en 2 of 3 weken later het duplicaat afhalen. (als je 't krijgt, ben je ook zeker dat hij niet geseind is in Italie) je kan hem al wel laten verzekeren. daar heb je enkel chassiscode en framenummer voor nodig. mvg jeroen Link naar reactie
Munez Geplaatst: 16 augustus 2006 Delen Geplaatst: 16 augustus 2006 even onrechtreeks... Neemt de politie vrede met fotokopies van je officieel nodige papieren bij een controle onderweg? Link naar reactie
dubbel U Geplaatst: 16 augustus 2006 Delen Geplaatst: 16 augustus 2006 @ munez : normaal doen ze daar niet moeilijk over, de kans bestaat wel dat je de echte later op het kantoor moet gaan laten zien. @ nicolas :heb een 50 met gelijkvormigheidsattest, hierop staat " moet het voertuig volgen". Dus ik vermoed dat het toch verplicht is om te hebben. Link naar reactie
Corradino d'ascanio Geplaatst: 16 augustus 2006 Delen Geplaatst: 16 augustus 2006 Ik rij al een jaar zonder papieren,wél met verzekering.De police heeft mij ene keer tegengehouden,pas de probleme omdat hij van voor 72 was,dan moet ge zelfs geen pinkers en remlicht hebben.toppie man Link naar reactie
wannes Geplaatst: 19 augustus 2006 Delen Geplaatst: 19 augustus 2006 Ik dacht dat ge zowiezo geen pinkers moest hebben, en dan te zeggen da'k onlangs zonder pinkers ben gestopt bij ne flik om de weg te vragen . 'k Zal ze dr maar rap opzetten, ik rij elken dag voorbij het politiebureau in de diamantwijk v/antwerpen Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.