DJ Blackdisque Geplaatst: 26 juli 2006 Delen Geplaatst: 26 juli 2006 Hello Just onderhoud (1ste)aan mijne nieuwe PX gedaan. Een bevriende mechanieker wees me erop dat hij al 8 nieuwe PX binnen had gekregen met olielek. Na controle bleek met mijne ook hetzelfde aan de hand. Onderaan de kader was zichtbaar een grote hoeveelheid 2+takt olie te zien. Wat is nu het probleem . Onderaan de olietank hebben ze blijkbaar bij piaggio vergeten of vonden ze het niet nodig een sluitring te steken zodat na een tijdje de olie gewoon tussen de tank en het ventiel drupt. Bakje ondeaan het chassis ligt dan bomvol olie en drupt langs onder weg. soms op uw uitlaat wat hevige rookontwikkeling meebrengt ;-) Oplossing. tank demonteren en sluitringetje tussen steken . Klein moeite maar wel een beetje werk. Dus kijk het maar eens na als ge ene PXMY hebt. Greetz Ju Link naar reactie
T5Scooterboy Geplaatst: 27 juli 2006 Delen Geplaatst: 27 juli 2006 Ideale antiroest behandeling voor je frame zulke olielekkages... Link naar reactie
DJ Blackdisque Geplaatst: 27 juli 2006 Auteur Delen Geplaatst: 27 juli 2006 Ik denk toch dat die olie op uw lak aanvreet... Link naar reactie
stanman Geplaatst: 27 juli 2006 Delen Geplaatst: 27 juli 2006 naft vreet aan u lak, olie niet Link naar reactie
blen Geplaatst: 27 juli 2006 Delen Geplaatst: 27 juli 2006 @ STANMAN Giet eens wat DOT4 remolie op uwen lak... Link naar reactie
T5Scooterboy Geplaatst: 27 juli 2006 Delen Geplaatst: 27 juli 2006 Hij bedoelt 2-takt olie. Knap als je oliereservoir onder je tank remolie lekt, dan heb je toch iets verkeerds gedaan vrees ik... Link naar reactie
blen Geplaatst: 27 juli 2006 Delen Geplaatst: 27 juli 2006 Weet ik T5SCOOTERBOY, maar ik heb enkel ervaring met remolie op de lak van mijn wagen en ik kan u verzekeren dat het geen mooi resultaat gaf. Voor 2takt weet ik niet of het corrosief is of niet. Maar zomaar zeggen dat olie je lak niet aantast zou ik toch niet doen. Link naar reactie
DJ Blackdisque Geplaatst: 27 juli 2006 Auteur Delen Geplaatst: 27 juli 2006 Idd , in elk geval veel smeerlaperij dat door de olie blijft plakken en stinken op uwe uitlaat . Link naar reactie
Ex-scooterboy Geplaatst: 27 juli 2006 Delen Geplaatst: 27 juli 2006 Remolie is op basis van poly-glycol en heeft niks met olie te maken. Ikzelf heb op m'n PX van 2003 al een gebarsten olie-oog gehad met dezelfde lekkage langs de kader.Kwaliteit uit Italie. Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 28 juli 2006 Delen Geplaatst: 28 juli 2006 Remolie is op basis van poly-glycol en heeft niks met olie te maken.Ikzelf heb op m'n PX van 2003 al een gebarsten olie-oog gehad met dezelfde lekkage langs de kader.Kwaliteit uit Italie. hangt ervan af welke remolie, DOT 1-2-3(-4?) wreet de lak aan, maar DOT 5 en hoger is op een andere basis en zou geen kwaad kunnen Link naar reactie
stanman Geplaatst: 28 juli 2006 Delen Geplaatst: 28 juli 2006 We hebben het over een vespa die olie lekt aan het olie reservoir onder de naftbak, dus normalitair ook ovet 2takt olie. AJA Zoutzuur tast de lak ook aan alsook zwavelzuur en etsmiddel. Gelieve to the point te blijven Link naar reactie
Cholest 'O Roll Geplaatst: 28 juli 2006 Delen Geplaatst: 28 juli 2006 Freedom of Speech ;-) Link naar reactie
Kylimo Geplaatst: 28 juli 2006 Delen Geplaatst: 28 juli 2006 Remolie is op basis van poly-glycol en heeft niks met olie te maken.Ikzelf heb op m'n PX van 2003 al een gebarsten olie-oog gehad met dezelfde lekkage langs de kader.Kwaliteit uit Italie. hangt ervan af welke remolie, DOT 1-2-3(-4?) wreet de lak aan, maar DOT 5 en hoger is op een andere basis en zou geen kwaad kunnen Inderdaad DOT 3 en 4 lost je lak op, maar DOT 5.1 ook. Dit is op dezelfde basis als DOT 3 en 4 en kan er ook voor gebruikt worden. MAAR... ..DOT 5.0 is totaal anders. Deze is op silecone basis en mag niet met 3, 4 en 5.1 gemengd worden!!!!!!!!! Je kan geloof ik wel je hele systeem schoon maken en reinigen met bv spiritus en dan met 5.0 verder gaan, maar wat dit echt toevoegd en hoe je rubbertjes zich dan houden heb ik weer geen idee van. Het voordeel van 5.0 is dat het geen water aantrekt en dat doet 3, 4 en 5.1 wel. Stom en onhandig dat ze nummers en namen gebruikt hebben die zo erg op elkaar lijken. Groeten Link naar reactie
Hayes Geplaatst: 11 september 2006 Delen Geplaatst: 11 september 2006 Ik zou dit ook wel eens aan de hand kunnen hebben. De olie loopt vanonder van het motorblok. Blijkbaar enkel als hij warm is, stopt na een tijdje vanzelf. Maar je ziet echt de vettigheid onderaan hangen. Ga dit berichtje doorgeven aan m'n dealer. Waarvoor dit forum allemaal niet goe dis :-) Link naar reactie
ampersand Geplaatst: 11 september 2006 Delen Geplaatst: 11 september 2006 @kylimo MAAR... ..DOT 5.0 is totaal anders. Deze is op silecone basis en mag niet met 3, 4 en 5.1 gemengd worden!!!!!!!!! Deze zomer met de wagen naar spanje gereden en had ook een olielek! Reservoir liep op een week tijd telkens leeg. Normaal moest ik bijvullen met DOT 4 maar was ter plaatse niet te verkrijgen, dus gebeld naar de garage en daar wist men op de technische dienst te vertellen dat ik zonder problemen DOT 5 kon bijvullen... Link naar reactie
Kylimo Geplaatst: 14 september 2006 Delen Geplaatst: 14 september 2006 Ja, dat zal kunnen, maar was dit met DOT 5.0 of 5.1? Groeten Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.