Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Opgelet Nieuwe PX Owners


DJ Blackdisque

Aanbevolen berichten

Hello

Just onderhoud (1ste)aan mijne nieuwe PX gedaan. Een bevriende mechanieker wees me erop dat hij al 8 nieuwe PX binnen had gekregen met olielek.

Na controle bleek met mijne ook hetzelfde aan de hand. Onderaan de kader was zichtbaar een grote hoeveelheid 2+takt olie te zien.

Wat is nu het probleem . Onderaan de olietank hebben ze blijkbaar bij piaggio vergeten of vonden ze het niet nodig een sluitring te steken zodat na een tijdje de olie gewoon tussen de tank en het ventiel drupt. Bakje ondeaan het chassis ligt dan bomvol olie en drupt langs onder weg. soms op uw uitlaat wat hevige rookontwikkeling meebrengt ;-)

Oplossing. tank demonteren en sluitringetje tussen steken . Klein moeite maar wel een beetje werk.

Dus kijk het maar eens na als ge ene PXMY hebt.

Greetz Ju

Link naar reactie

Weet ik T5SCOOTERBOY, maar ik heb enkel ervaring met remolie op de lak van mijn wagen en ik kan u verzekeren dat het geen mooi resultaat gaf. Voor 2takt weet ik niet of het corrosief is of niet. Maar zomaar zeggen dat olie je lak niet aantast zou ik toch niet doen.

Link naar reactie
Remolie is op basis van poly-glycol en heeft niks met olie te maken.

Ikzelf heb op m'n PX van 2003 al een gebarsten olie-oog gehad met dezelfde lekkage langs de kader.Kwaliteit uit Italie.

hangt ervan af welke remolie, DOT 1-2-3(-4?) wreet de lak aan, maar DOT 5 en hoger is op een andere basis en zou geen kwaad kunnen

Link naar reactie

We hebben het over een vespa die olie lekt aan het olie reservoir onder de naftbak, dus normalitair ook ovet 2takt olie.

AJA Zoutzuur tast de lak ook aan alsook zwavelzuur en etsmiddel.

Gelieve to the point te blijven

Link naar reactie
Remolie is op basis van poly-glycol en heeft niks met olie te maken.

Ikzelf heb op m'n PX van 2003 al een gebarsten olie-oog gehad met dezelfde lekkage langs de kader.Kwaliteit uit Italie.

hangt ervan af welke remolie, DOT 1-2-3(-4?) wreet de lak aan, maar DOT 5 en hoger is op een andere basis en zou geen kwaad kunnen

Inderdaad DOT 3 en 4 lost je lak op, maar DOT 5.1 ook. Dit is op dezelfde basis als DOT 3 en 4 en kan er ook voor gebruikt worden.

MAAR... ..DOT 5.0 is totaal anders. Deze is op silecone basis en mag niet met 3, 4 en 5.1 gemengd worden!!!!!!!!!

Je kan geloof ik wel je hele systeem schoon maken en reinigen met bv spiritus en dan met 5.0 verder gaan, maar wat dit echt toevoegd en hoe je rubbertjes zich dan houden heb ik weer geen idee van. Het voordeel van 5.0 is dat het geen water aantrekt en dat doet 3, 4 en 5.1 wel.

Stom en onhandig dat ze nummers en namen gebruikt hebben die zo erg op elkaar lijken.

Groeten

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Ik zou dit ook wel eens aan de hand kunnen hebben. De olie loopt vanonder van het motorblok. Blijkbaar enkel als hij warm is, stopt na een tijdje vanzelf. Maar je ziet echt de vettigheid onderaan hangen.

Ga dit berichtje doorgeven aan m'n dealer. Waarvoor dit forum allemaal niet goe dis :-)

Link naar reactie

@kylimo MAAR... ..DOT 5.0 is totaal anders. Deze is op silecone basis en mag niet met 3, 4 en 5.1 gemengd worden!!!!!!!!!

Deze zomer met de wagen naar spanje gereden en had ook een olielek! Reservoir liep op een week tijd telkens leeg. Normaal moest ik bijvullen met DOT 4 maar was ter plaatse niet te verkrijgen, dus gebeld naar de garage en daar wist men op de technische dienst te vertellen dat ik zonder problemen DOT 5 kon bijvullen...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...