Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Lijkt te verzuipen als hij warm gereden is.


Toon

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een vespa px op de kop kunnen tikken en heb er vandaag een proefritje mee gedaan. Hij start goed en stationair draait hij mooi. De eerste 10km. loopt hij als een zonnetje maar dan kan hij ineens geen benzine meer verdragen. Als ik te veel gas geef lijkt hij te verzuipen. Ik kan wel heel langzaam (dus door amper gas te geven) blijven rijden en in neutraal kan ik hem wel makkelijker in de toeren drijven. Ik heb hier al gelezen dat dit soms voorkomt als hij valse lucht trekt maar dan zou hij het volgens mij toch ook doen als hij koud is.

Kan het mischien met de extreme warmte te maken hebben in het verre Limburg? ;-) of ligt het eerder aan de carburateur?

Merci

Link naar reactie

mmm raar, ik zit juist met hetzelfde probleem (uw omschrijving allessinds) met mijn vespa. als de motor koud is bolt hij als een klokje. als hij eenmaal warm is stottert hij. carbu pas zuivergemaakt, vandaag nieuw platinaplaatjes gestoken en afgesteld, naftdarmpje uitgespoten enz maar nix blijkt te helpen. kheb de vespa terug in de kelder gezet want zo is het ook geen rijden. allé nog veel succes

Link naar reactie
bougie vervangen was het eerste wat ik gedaan had. zonder resultaat... Ik was aant denken aan valse lucht trekken. zou dat kunnen met de beschrijving die toon geeft?

grtz thomaz

Ik dacht toch dat als hij valse lucht zou trekken dat hij dan ook hoog in de touren zou gaan op rallentie (of hoe schrijft ge dat? ;-)) en dat hij ook zou stilvallen als hij nog koud is.

Link naar reactie

een dom vraagje tussendoor.

Hoe moet ik m'n carburator afstellen (ik kan niet zo goed uit aan de uitleg bij faq)

Wat moet ik doen met de bovenste schroef (die door de luchtfilter steekt) en wat met de schroef die aan de achterkant uit steekt?

alvast bedankt,

Toon

Link naar reactie

de schroef achteraan voor de lucht helemaal dicht draaien (niet vast vast maar wel losvast) dan 1.5 toer terug open draaien

dan motor starten en dan de vijs bovenaan zo verdraaien tot hij mooi stationair blijft draaien

grtz sidvespa

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...