Toon Geplaatst: 26 juli 2006 Delen Geplaatst: 26 juli 2006 Hallo, Ik heb een vespa px op de kop kunnen tikken en heb er vandaag een proefritje mee gedaan. Hij start goed en stationair draait hij mooi. De eerste 10km. loopt hij als een zonnetje maar dan kan hij ineens geen benzine meer verdragen. Als ik te veel gas geef lijkt hij te verzuipen. Ik kan wel heel langzaam (dus door amper gas te geven) blijven rijden en in neutraal kan ik hem wel makkelijker in de toeren drijven. Ik heb hier al gelezen dat dit soms voorkomt als hij valse lucht trekt maar dan zou hij het volgens mij toch ook doen als hij koud is. Kan het mischien met de extreme warmte te maken hebben in het verre Limburg? ;-) of ligt het eerder aan de carburateur? Merci Link naar reactie
Thomaz Geplaatst: 26 juli 2006 Delen Geplaatst: 26 juli 2006 mmm raar, ik zit juist met hetzelfde probleem (uw omschrijving allessinds) met mijn vespa. als de motor koud is bolt hij als een klokje. als hij eenmaal warm is stottert hij. carbu pas zuivergemaakt, vandaag nieuw platinaplaatjes gestoken en afgesteld, naftdarmpje uitgespoten enz maar nix blijkt te helpen. kheb de vespa terug in de kelder gezet want zo is het ook geen rijden. allé nog veel succes Link naar reactie
VNB7 Geplaatst: 26 juli 2006 Delen Geplaatst: 26 juli 2006 Bougie al eens vervangen? Bij mij heeft dat wonderen gedaan... Groeten Link naar reactie
Thomaz Geplaatst: 26 juli 2006 Delen Geplaatst: 26 juli 2006 bougie vervangen was het eerste wat ik gedaan had. zonder resultaat... Ik was aant denken aan valse lucht trekken. zou dat kunnen met de beschrijving die toon geeft? grtz thomaz Link naar reactie
Toon Geplaatst: 26 juli 2006 Auteur Delen Geplaatst: 26 juli 2006 Ik zal er morgen eens een andere bougie insteken en hem dan eens testen. Ik laat weten hoe het ging; in ieder geval al bedankt voor de raad Link naar reactie
Toon Geplaatst: 26 juli 2006 Auteur Delen Geplaatst: 26 juli 2006 bougie vervangen was het eerste wat ik gedaan had. zonder resultaat... Ik was aant denken aan valse lucht trekken. zou dat kunnen met de beschrijving die toon geeft?grtz thomaz Ik dacht toch dat als hij valse lucht zou trekken dat hij dan ook hoog in de touren zou gaan op rallentie (of hoe schrijft ge dat? ;-)) en dat hij ook zou stilvallen als hij nog koud is. Link naar reactie
bobo Geplaatst: 26 juli 2006 Delen Geplaatst: 26 juli 2006 mijn t5 heeft ook last van de warmte Link naar reactie
EriX Geplaatst: 27 juli 2006 Delen Geplaatst: 27 juli 2006 mijn px doet het goed maar tis het manneke erop die last heeft van de warmte LOL ;-) Link naar reactie
Toon Geplaatst: 27 juli 2006 Auteur Delen Geplaatst: 27 juli 2006 mijn t5 heeft ook last van de warmte En doet hij dan het zelfde als m'n px of heeft hij andere manieren? Link naar reactie
Toon Geplaatst: 28 juli 2006 Auteur Delen Geplaatst: 28 juli 2006 een dom vraagje tussendoor. Hoe moet ik m'n carburator afstellen (ik kan niet zo goed uit aan de uitleg bij faq) Wat moet ik doen met de bovenste schroef (die door de luchtfilter steekt) en wat met de schroef die aan de achterkant uit steekt? alvast bedankt, Toon Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 28 juli 2006 Delen Geplaatst: 28 juli 2006 de schroef achteraan voor de lucht helemaal dicht draaien (niet vast vast maar wel losvast) dan 1.5 toer terug open draaien dan motor starten en dan de vijs bovenaan zo verdraaien tot hij mooi stationair blijft draaien grtz sidvespa Link naar reactie
Toon Geplaatst: 28 juli 2006 Auteur Delen Geplaatst: 28 juli 2006 merci, dat ga ik zo snel mogelijk eens proberen. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.