Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Nieuwe Cylinder steken


Narfotic

Aanbevolen berichten

Zijn er dingen waar ik op moet letten bij het steken van een nieuwe cylinder op mijn PK50XL, buiten wat er op scooterhelp staat? http://www.scooterhelp.com/tips/engine/ ... vespa.html

Alles is welkom. Heb net via sip een polini racing cylinder 50cc gekocht (Art.-No. 14000910) en wil die vanmiddag installen. Moet ik die trouwens echt 300 km roderen en wat bedoelen ze daar in the first place mee?

Link naar reactie

Hmm, heb blijkbaar den bougiekabel uit mijnen ontstekingsbox vanachter getrokken. Ik weet eigenlijk ni of die kapot is of ni, want der zit precies zowieso genen echte metalen kabel in... Hangt da normaal echt 'vast vast' aan dien box of moet ik die daar terug gewoon insteken en zal da dan wel werken? Op easyparts staat dat ook uit elkaar...(http://www.easyparts.nl/showdrawing_pop ... ingid=6887)

Link naar reactie

- als het je eerste keer is dat je een cylinder steekt, goed opletten dat er geen vuil in de karter valt, je geen circlips laat vallen in de karter en je de piston juist monteert (pijltje naar de uitlaatpoort).

- inrijden is cruciaal !

- waarom een polini racing ? Als je dan toch illegaal wil rijden, kun je evengoed een 75 of 102 steken.

- kabeltje onderaan 1cm afknippen en dan er terug indraaien.

Link naar reactie

ik had ook nog een vraagske daarover : (eveneens pk50xl)

MOET ge die 4 bouten vervangen waar ge de cylinder over schuift ?

if so, hoe gaat dat ? kan ik daar bv. 2 moerkes op draaien en dan met een vise-grip die bout daaruit proberen draaien en op de omgekeerde manier er terug in ?

thx

(sorry voor de 'off-topic')

Link naar reactie

ja maar net die pagina was er al uit gescheurd, samen met de andere 169 pagina's,;-) dus mag ik hier in al mijn nederigheid misschien wat meer uitleg ?

laat maar , ik heb ze er allevier maar uitgedraaid, van 1 bout was de draad toch al kapot.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...