Narfotic Geplaatst: 12 juli 2006 Delen Geplaatst: 12 juli 2006 Zijn er dingen waar ik op moet letten bij het steken van een nieuwe cylinder op mijn PK50XL, buiten wat er op scooterhelp staat? http://www.scooterhelp.com/tips/engine/ ... vespa.html Alles is welkom. Heb net via sip een polini racing cylinder 50cc gekocht (Art.-No. 14000910) en wil die vanmiddag installen. Moet ik die trouwens echt 300 km roderen en wat bedoelen ze daar in the first place mee? Link naar reactie
Narfotic Geplaatst: 12 juli 2006 Auteur Delen Geplaatst: 12 juli 2006 Hmm, heb blijkbaar den bougiekabel uit mijnen ontstekingsbox vanachter getrokken. Ik weet eigenlijk ni of die kapot is of ni, want der zit precies zowieso genen echte metalen kabel in... Hangt da normaal echt 'vast vast' aan dien box of moet ik die daar terug gewoon insteken en zal da dan wel werken? Op easyparts staat dat ook uit elkaar...(http://www.easyparts.nl/showdrawing_pop ... ingid=6887) Link naar reactie
josse Geplaatst: 12 juli 2006 Delen Geplaatst: 12 juli 2006 - als het je eerste keer is dat je een cylinder steekt, goed opletten dat er geen vuil in de karter valt, je geen circlips laat vallen in de karter en je de piston juist monteert (pijltje naar de uitlaatpoort). - inrijden is cruciaal ! - waarom een polini racing ? Als je dan toch illegaal wil rijden, kun je evengoed een 75 of 102 steken. - kabeltje onderaan 1cm afknippen en dan er terug indraaien. Link naar reactie
Narfotic Geplaatst: 12 juli 2006 Auteur Delen Geplaatst: 12 juli 2006 waarom is die racing illegaal? is toch 50cc? Zat trouwens blijkbaar een 75cc in dus zal wel wa trager rijden als ervoor... wat bedoel je juist met indraaien? Link naar reactie
Narfotic Geplaatst: 12 juli 2006 Auteur Delen Geplaatst: 12 juli 2006 Wat ik lees voor dat inrijden/roderen is dat je vooral niet te hoog in toeren moet gaan, niet te snel accelereren en veel varieren. Dus in de stad rijden is dan ideaal niet? Link naar reactie
Willlem Geplaatst: 12 juli 2006 Delen Geplaatst: 12 juli 2006 ik had ook nog een vraagske daarover : (eveneens pk50xl) MOET ge die 4 bouten vervangen waar ge de cylinder over schuift ? if so, hoe gaat dat ? kan ik daar bv. 2 moerkes op draaien en dan met een vise-grip die bout daaruit proberen draaien en op de omgekeerde manier er terug in ? thx (sorry voor de 'off-topic') Link naar reactie
Narfotic Geplaatst: 12 juli 2006 Auteur Delen Geplaatst: 12 juli 2006 ik heb die bouten ni vervangen, die moeren wel. Die zagen der bij mij nog in orde uit en da paste schoon... Link naar reactie
teddy kgb Geplaatst: 13 juli 2006 Delen Geplaatst: 13 juli 2006 @ willem: staat in de haynes manual ; ) Link naar reactie
Willlem Geplaatst: 13 juli 2006 Delen Geplaatst: 13 juli 2006 ja maar net die pagina was er al uit gescheurd, samen met de andere 169 pagina's,;-) dus mag ik hier in al mijn nederigheid misschien wat meer uitleg ? laat maar , ik heb ze er allevier maar uitgedraaid, van 1 bout was de draad toch al kapot. Link naar reactie
teddy kgb Geplaatst: 13 juli 2006 Delen Geplaatst: 13 juli 2006 voila, soms kan prutsen aan een vespa simpel zijn... Link naar reactie
Narfotic Geplaatst: 27 juli 2006 Auteur Delen Geplaatst: 27 juli 2006 Heb dus de polini racing cylinder 50cc geinstalleerd (Art.-No. 14000910), maar lekt blijkbaar een beetje. Waaraan kan dit liggen? Waarom zit daar normaal gezien een stoffen (of papieren) pakking bij en is deze in metaal? Kan dit daaraan liggen? Link naar reactie
teddy kgb Geplaatst: 28 juli 2006 Delen Geplaatst: 28 juli 2006 tussen cilinder en carter zit metalen dichting tussen cilinderkop en cilinder geen normaal gezien denk dat n papieren dichting nogal rap verbrand zal zijn aan je cilinder... Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.