Pallieter Geplaatst: 11 juli 2006 Delen Geplaatst: 11 juli 2006 Hallo, ik rij met een ex-125 ;-) en heb de koppeling aan flarden gereden. Ik heb even bij de leveranciers gekeken en er bestaan verschillende types volledige koppelingen. Met de 177, grote carb en Sito+, kan hij een groter verzet aan. Ik wil wat lagere toeren en eventueel een iets hogere top. Kies ik dan voor een 20 of een 22 tanden? bedankt, Pallieter Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 11 juli 2006 Delen Geplaatst: 11 juli 2006 pak maar 22,tzal beste zijn Link naar reactie
EriX Geplaatst: 11 juli 2006 Delen Geplaatst: 11 juli 2006 21 of 22 tanden werken het beste. Ik heb er bij mij nu 22 opstaan (Dr177+carbu 24/24 + sito plus) en dat werkt perfect... Link naar reactie
Pallieter Geplaatst: 11 juli 2006 Auteur Delen Geplaatst: 11 juli 2006 hoe snel gaat die met 22 melktandjes? Link naar reactie
EriX Geplaatst: 11 juli 2006 Delen Geplaatst: 11 juli 2006 110km/u op de teller zonder tegenwind en helling natuurlijk. In vierde van 30 naar 80 zonder probleem optrekken. Heel vlot 100km/u met tegenwind, helling dat hangt ervan af hoe sterk deze is. Alles hangt er natuurlijk vanaf hoe sportief je de motor inrijdt. Ik heb dat nogal heel sportief gedaan, d.w.z. tijdens de rodage altijd goed optrekken aan lichten en alles geven, maar natuurlijk gaan kms vollenbak gas open hé, maar ook geen 70 tuffen want dan krijg je een slome vespa... Ik kan vlot de standaard 200cc's volgen zonder problemen, zowel in optrekken als in snelheid. De enige die mij achterlaat is een standaard 200cc rally en al de getunede 200cc natuurlijk. ;-) Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 11 juli 2006 Delen Geplaatst: 11 juli 2006 ik heb met mijn 177 weinig tegenstanders,lol! Kwestie van tunen zeker? Blok VLA 1963,origineel vliegwiel dus vise-platinés 24/24 carb en racekrukas die aangepast is en een pinasco 177 met aangepaste zuiger en poorten - pinasco uitlaat. TIP voor tuners : Spoelgaten en krukas en drijfstang te veel polieren = gevoel van verzopen motor bij lage toeren maar bij hoge toeren enorme trekkracht en snelheid! maw vespa blijft trekken goed voor racing op circuit Spoelgaten en krukas lichtjes polieren en dan mat zetten met fijn schuurpapier = een hoog en kort koppel en redelijke snelheid. en ik maak jullie geen blaasjes wijs ze lol Overtunen = kapotte motor Link naar reactie
teddy kgb Geplaatst: 12 juli 2006 Delen Geplaatst: 12 juli 2006 Ik bevestig t bovenstaande Nico's VLA is een bom... zeker op toeren trekt ie mij supervlot los (boehoe) Link naar reactie
T5Scooterboy Geplaatst: 12 juli 2006 Delen Geplaatst: 12 juli 2006 Denk dat een Polini 177 de meeste potentie heeft van de 3 177's die op de markt zijn, mits goed getuned. Echter zou ik in geen van de gevallen (Pinasco/Polini) met kleine koppeling (ouder type Px80/125/150) durven rijden wegens "explosie"gevaar. Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 12 juli 2006 Delen Geplaatst: 12 juli 2006 Ik bevestig t bovenstaandeNico's VLA is een bom... zeker op toeren trekt ie mij supervlot los (boehoe) Teddy, IEDEREEN trekt jou moeiteloos los... Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.