Ga naar inhoud
Vespaforum.be

tandjes tellen


Pallieter

Aanbevolen berichten

Hallo, ik rij met een ex-125 ;-) en heb de koppeling aan flarden gereden.

Ik heb even bij de leveranciers gekeken en er bestaan verschillende types volledige koppelingen. Met de 177, grote carb en Sito+, kan hij een groter verzet aan. Ik wil wat lagere toeren en eventueel een iets hogere top. Kies ik dan voor een 20 of een 22 tanden?

bedankt,

Pallieter

Link naar reactie

pak maar 22,tzal beste zijn

Link naar reactie

110km/u op de teller zonder tegenwind en helling natuurlijk. In vierde van 30 naar 80 zonder probleem optrekken. Heel vlot 100km/u met tegenwind, helling dat hangt ervan af hoe sterk deze is.

Alles hangt er natuurlijk vanaf hoe sportief je de motor inrijdt. Ik heb dat nogal heel sportief gedaan, d.w.z. tijdens de rodage altijd goed optrekken aan lichten en alles geven, maar natuurlijk gaan kms vollenbak gas open hé, maar ook geen 70 tuffen want dan krijg je een slome vespa...

Ik kan vlot de standaard 200cc's volgen zonder problemen, zowel in optrekken als in snelheid. De enige die mij achterlaat is een standaard 200cc rally en al de getunede 200cc natuurlijk. ;-)

Link naar reactie

ik heb met mijn 177 weinig tegenstanders,lol!

Kwestie van tunen zeker?

Blok VLA 1963,origineel vliegwiel dus vise-platinés 24/24 carb en racekrukas die aangepast is en een pinasco 177 met aangepaste zuiger en poorten - pinasco uitlaat.

TIP voor tuners : Spoelgaten en krukas en drijfstang te veel polieren = gevoel van verzopen motor bij lage toeren maar bij hoge toeren enorme trekkracht en snelheid!

maw vespa blijft trekken

goed voor racing op circuit

Spoelgaten en krukas lichtjes polieren en dan mat zetten met fijn schuurpapier = een hoog en kort koppel en redelijke snelheid.

en ik maak jullie geen blaasjes wijs ze lol

Overtunen = kapotte motor

Link naar reactie

Denk dat een Polini 177 de meeste potentie heeft van de 3 177's die op de markt zijn, mits goed getuned. Echter zou ik in geen van de gevallen (Pinasco/Polini) met kleine koppeling (ouder type Px80/125/150) durven rijden wegens "explosie"gevaar.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...