Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Demonteren Cosa


Benjiman

Aanbevolen berichten

Omdat ik vermoedde dat de choke kapot was en de motor wou reviseren ben ik begonnen aan het demonteren van de motor, tot mijn grote verbazing heb ik er toch 3 uur aangezeten, alleen de remkabel kreeg ik niet los. Eerst geprobeerd het wiel vanachter los te krijgen wat mij niet is gelukt en toen aan de rempomp proberen los te maken wat onbegonnen werk was. Uit frustatie heb ik de remkabel gewoon over geknipt, nu was mijn vraag of het nodig is de motor eraf te halen voor de remkabel later te vervangen.

Kwou hier ook nog even toevoegen dat als ik ene redelijke prijs krijg ik de vespa verkoop(gedemonteerd) met vervang stukken en revisie set.

mvg

Benjamin

Link naar reactie

beste, om te beginnen heeft een cosa geen remkabel, maar een remleiding, die je normaal gezien aan de kant van je stofplaat kan demonteren van je remcylinder, als je zo tewerk gaat beloofd dit niet veel goeds, mijn grootvader heeft me steeds geleerd dat dat gene wat je zelf niet kunt, door een persoon met kennis van zaken moet laten doen, dit bespaard je veel tijd en geld! geloof me! janneman

Link naar reactie

Goe bezig ! Ik snap het probleem niet goed ; de remleiding achteraan vijs je

vrij eenvoudig los van de remcylinder en dan kun je de motor uit de carrosserie nemen.

Ik weet niet of je ervaring hebt met hydraulische remmen zoniet veel succes !!!

NB vergeet niet dat remolie uiterst corrosief is dus vermijden dat de olie op de

carrosserie komt of je kunt hem ook nog herspuiten !

Om een nieuwe remleiding te plaatsen dien je de rempomp aan de rempedaal los te

maken vd carrosserie onderaan en daar de remleiding vervangen door een nieuwe ;

ik zou er niet willen aan beginnen want lijkt me nogal een prutswerk !

Link naar reactie

@ Benjamin

Toen ik je post las vondt ik dat wel een nuttige bijdrage.

Blijkbaar weet je compleet niet waar je mee bezig bent, maar iedereen is zo begonnen.

Brute kracht en zonder redenering aan een vespa werken kost soms veel geld.

Link naar reactie

Ja voila je zegt het zelf, iedereen is zo begonnen. Ik vind het fijn dat je zo reageert

@vespista: Dan heb ik toch veel bijgeleerd op korte tijd hé ?!? En ik geloof goed dat stanman veel ervaring heeft, reden te meer voor zijn kennis te delen met iemand die redelijk in de shit zit inplaats van zo te antwoorden hé.

mvg

Benjiman

Link naar reactie

De eerste keren zou je beter met een vriend of kennis aan scooters werken. Zo kan je zonder stress enzo ervaringen opdoen. Ik ben ook een leek en heb gisteren de carbu en de koppeling van een px uit elkaar gehaald en terug gemonteerd samen met een 'ervaren' vriend. Heel plezant en leerrijk !!!

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...