Asterix Geplaatst: 7 juni 2006 Delen Geplaatst: 7 juni 2006 Hallo allemaal! Ik ben nieuw hier op het forum! Ik heb me enkele weken geleden een handgeschakelde vespa pk50xl van 1995 dat amper 1300 km gereden heeft kunnen aankopen aan een spotprijs (denk ik toch: 300 euro). En hij heeft heel de tijd in een propere garage gestaan. Er is enkel wat lak schade aan de cashe boven het reservewiel door een val. Voor de rest is hij echt splik splinter nieuw. Ik heb onmiddelijk de olie vervangen en heb ook het benzinekraantje wat moeten bijstellen, want hij lekte wat benzine. Ik rij er nu ongeveer twee weken mee, elke dag op en af naar mijn vriendin. Mijn vraag is nu of ik nog andere dingen moet doen dan enkel de olie vervangen. Ook las ik hier ergens dat je een een mengsel van iets minder dan 5% zou moeten gebruiken. Nu, tot nu toe ben ik gewoon gaan tanken bij het benzinestation waar ze 2% gebruiken. In de handleiding van de Vespa staat ook 2%. Wat moet ik doen? De Vespa is trouwens destijds gekocht, 1260 km mee gereden en daarna op stal gezet. Dus nooit onderhoud op 1000 gehad ofzo. Moet ik hier rekening mee houden? Alvast bedankt voor jullie reactie! Bij deze ben ik dan ook gebeten door het Vespa virus Link naar reactie
vespapostino Geplaatst: 7 juni 2006 Delen Geplaatst: 7 juni 2006 Wat ge moet doen? Ten eerste uw profiel invullen.Is dat zo moeilijk? Ten tweede proficiat met uw aanschaf.Gewoon aan 2% blijven rijden. Link naar reactie
Asterix Geplaatst: 7 juni 2006 Auteur Delen Geplaatst: 7 juni 2006 Profiel ingevuld! Mijn excuses... Vriendelijk zijn ze hier wel! Maar in ieder geval bedankt voor uw reactie! Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 7 juni 2006 Delen Geplaatst: 7 juni 2006 bws een klein stukje onderhoudje heeft hij gegeven als hij de olie heeft ververst hij beboeld hiermee de carter olie grtz Link naar reactie
Asterix Geplaatst: 7 juni 2006 Auteur Delen Geplaatst: 7 juni 2006 Hello! Klein misverstandje, heb me misschien verkeerd uitgedrukt... Bedoelde de versnellingsbakolie... En wat dan allemaal? De luchtfilter eens kuisen en eventueel de carburator? Of nog andere dingen? greetz Link naar reactie
nero Geplaatst: 7 juni 2006 Delen Geplaatst: 7 juni 2006 Ik denk dat je hem best eens binnen doet bij een vespa of motordealer voor een onderhoud. Smeren van de kogellagers, afstellen van de remmen en de vitessen, nakijken van de verlichting,enz... Dan ben je zeker dat je vespa in orde is voor het verkeer. En als je in de buurt kunt blijven bij het onderhoud kun je direct nog wat technische kennis opdoen! En voor de prijs moet je het niet laten (ongeveer 100€) Alleen kan de wachttijd dezer dagen nogal eens oplopen. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.