Ga naar inhoud
Vespaforum.be

PX125 en P125X verschil?


tia

Aanbevolen berichten

Alleszins dat de P125X de eerste serie(s) is.

PX125 is een latere versie.

Ik rij alleszins met een P125X, en omdat het ook nog eens de allereerste versie is (eind jaren '70 begin jaren '80) heeft die o.a. géén batterij en moet je zelf nog de olie mengen.

Latere versies hebben wél gescheiden oliesmering en batterij.

Qua betrouwbaarheid weinig verschil (is toch mijn ervaring), 2 jaar geleden P125X gekocht met al 30.000km op de teller, nog geen enkele kost aan gehad behalve vervanging kabels en rijdt super. Wél een stuk zwaarder dan een smallframe, maar op een of andere manier rijdt dat ook prettiger.

Als het een scooter is die te koop staat, chassisnummer vragen en op basis daarvan kan je te weten komen of het een met of zonder batterij is. Gescheiden oliesmering kan je zien.

Scooterboy weet zeker nog meer over het verschil tussen beide modellen.

Link naar reactie

hallo, als ik me niet vergis hebben de eerste 125 uit de px serie, geen electrische ontsteking maar kontaktpunten (herken je heel simpel aan het type bobijn er op de motor staat) en hebben 6 volt verlichting wat beide toch minpunten kunnen zijn voor een minder ervaren vespist, piaggio gebruikte dus heel eenvoudig het blokje uit de gtr! men spreekt dan over een P125E en als je heel veel gelukt hebt hebben ze geen pinkers, deze laaste is een vespa die in waarde aan het stijgen is, groeten janneman

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...