Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Gaat het om een gestolen vespa?


wannes

Aanbevolen berichten

Indien het om een buitenlandse scooter gaat weet de lokale politie dit niet, je moet dan de plaatselijke (buitenlandse) politie contacteren .

Scooters worden nml niet internationaal geseind.

Of probeer het eens via de federale politie, zij hebben een contactpunt ...

Link naar reactie

Het probleem is, dat ik die van Nederland gekocht heb, maar ik heb schrik dat die vespa in België is gestolen (misschien compleet onterecht) en dan naar Nederland "gesmokkeld" is. Het probleem is, ik heb al veel werk erin gestoken en als ik zou bellen en hij is gestolen in België, ja dan staat de politie binnen 24h aan je deur met een remork, perfect afgesteld voor het in beslag nemen van vespa's :(. Het zou dan wel erg spijtig zijn dat ik die kwijt ben.

Anyway, ik moet hem toch inschrijven dus, ... ga morgen naar politie bellen om te vragen of hij niet gestolen is. duimen maar!!!

@oldbobo, Finally we meet again here :D

Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Dus ge kunt gewoon bellen naar de politie en vragen of hij gestolen is? Want ik heb hier een vespa staan zonder papieren, met een spaanse nummerplaat en is bijna volledig gerestaureerd...

Mvg Kevin

zedde gij gekloot zeg !

een scooter zonder geldige document krijgt ge NIET op een wettelijke manier ingeschreven, misschien beter aan gedacht voor ge begon met restaureren...

Link naar reactie

IK heb hier nog ergens een vespa uit italie staan met een origineel papier uit Italie van het ATI - PRA (Pubblico Registro Automobilistico). dit laatste is vermoed ik een soort van intaliaanse dienst inschrijvingen voertuigen.

Op dit document staan chassisnummer, type, datum productie, datum eerste inschrijving (1983), cilinderinhoud, aantal Kw en dergelijke. alsook de gegevens ( naam, geboorteplaats, woonplaats) van de persoon die deze als eerste heeft ingeschreven.

Kan iemand mij zeggen of ik op basis van dit document het voertuig kan inschrijven op een wettelijke manier? iemand ervaring met invoer italiaanse vespa's?

Link naar reactie
IK heb hier nog ergens een vespa uit italie staan met een origineel papier uit Italie van het ATI - PRA (Pubblico Registro Automobilistico). dit laatste is vermoed ik een soort van intaliaanse dienst inschrijvingen voertuigen.

Op dit document staan chassisnummer, type, datum productie, datum eerste inschrijving (1983), cilinderinhoud, aantal Kw en dergelijke. alsook de gegevens ( naam, geboorteplaats, woonplaats) van de persoon die deze als eerste heeft ingeschreven.

Kan iemand mij zeggen of ik op basis van dit document het voertuig kan inschrijven op een wettelijke manier? iemand ervaring met invoer italiaanse vespa's?

staat er "estratto cronologico" bovenaan?,

volgens mij met een faktuur op naam van de vermelde persoon zou dit moeten lukken...

Link naar reactie

er staat bovenaan 'certificato chronologico'

onderaan staat er (denk ik, voor zover ik het italiaans kan ontcijferen) iets van een huidige datum waarop het papier werd opgesteld (2004) met het totaal aantal vorige eigenaars (toen, wat het totaal nog steeds op 1 houdt)

Is die factuur zo belangrijk voor de inschrijving bij het div? volstaat een bewijs van de politie dat hij niet gestolen is ook?

hartelijk dank vespista voor uw spoedig antwoord... ik merk dat bijna alle topics over hetzelfde gaan maar had al gezocht op het italiaanse papier maar was niets wijzer geworden.

Link naar reactie

laat ons zeggen dat je een faktuur ter invoering in België nodig hebt waar een aankoopbedrag op moet staan,

maar met dit attest mag je in principe geen problemen ondervinden...

JE GAAT TE WERK ALS VOLGT :

1 je gaat naar de verzekering voor een "ROOS FORMULIER" om een ischrijving aan te vragen (al dan niet met een verzekeringsvignet)

2 je gaat naar een kantoor van douane en accijnzen met een "AANKOOP FAKTUUR", het "ROZE INGEVULDE FORMULIER" en het origineel Certificato cronologico + een kopij hiervan en vraagt een "VIGNET 705" en je betaald de invoerrechten (peanutsbedrag)

3 je gaat persoonlijk naar een DIV sateliet op de dag dat de Douanier daar zit (just in case) het zou kunnen dat ze naar een gelijkvormigheidsattest vragen dat je niet kan hebben gezien dit in Italië niet van toepassing is daar gebruikt men een "libretto" op nrplaat ipv van persoon(zoals hier) uw certificato is immers een bewijs dat ie niet gepikt maar uitgeschreven is.

Gezien dit libretto bij de nr plaat hoort moet dit samen terug naar het ACI gestuurd worden anders blijf je in Italië taksen op dit voertuig betalen tot in alle eeuwigheid zijn er maar zeer weinig tot quasi geen afgeschreven Vespa hier nog van voorzien.

en klaar zou Kees moeten zijn

een goeie raad : wacht hier niet te lang mee je weet maar nooit

Link naar reactie

Ok, ik ga idd kees ASAP proberen klaar te brengen (en van de zomer genieten op mijne tweewielige cabrio ;-))

Het italiaanse document stelde me al een beetje gerust, maar we leven nog steeds in Belgie met hun administratie waar ze zelf niet meer aan uit kunnen en tegenstrijdige logica's dus weet je maar nooit!

hartelijk bedankt voor de raad!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...