Vespanius Geplaatst: 26 januari 2016 Delen Geplaatst: 26 januari 2016 Iemand ervaring met dit soort slot op een recente GTS, vooral dan de bevestiging van de speciale pen in het linker stuurgewicht? Link naar reactie
Fendt 4 life Geplaatst: 26 januari 2016 Delen Geplaatst: 26 januari 2016 Hier is al eens een topic over geweest nog niet zo heel lang geleden ...gebruik de zoek functie een keer . Meer nadelen dan voordelen als ik me nog goed herinner ! Link naar reactie
LighScan Geplaatst: 27 januari 2016 Delen Geplaatst: 27 januari 2016 Ik zou het alleszins niet combineren met een topcase. Link naar reactie
Vespanius Geplaatst: 28 januari 2016 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2016 On 26/01/2016 at 4:34 PM, Fendt 4 life said: Hier is al eens een topic over geweest nog niet zo heel lang geleden ...gebruik de zoek functie een keer . Meer nadelen dan voordelen als ik me nog goed herinner ! Heb ik allemaal gelezen, maar daar stond niet echt iets bij wat van toepassing kon zijn op een recente GTS dacht ik. Ook de opmerking over het verschil in gewicht van de stuurgewichten welke het rijden beinvloeden, vond ik niet echt een probleem, gezien we hier spreken over grammen en geen kilo's, en we hier spreken over Vespa's en niet gewicht gevoelige racemoto's. Kan me niet voorstellen dat dit ook maar enige trilling zou veroorzaken tijdens het rijden...Het ging mij enkel over de montage van de slotpen in het stuur. Op oudere vespa's moet inderdaad het handvat opengesneden worden en draad in getapt worden, maar bij de nieuwe GTS is het een stuurgewicht dat op het stuur gevezen is. Zal het eens aan mijn dealer vragen. Link naar reactie
Fendt 4 life Geplaatst: 28 januari 2016 Delen Geplaatst: 28 januari 2016 Je gaat toch een onbalans veroorzaken aan het stuur en op lage snelheden ga je er weinig last mee hebben denk ik maar boven 80km/h kunnen er zich al dan niet wat trilling voordoen ! (Daarom ben ik persoonlijk geen voorstander van dit systeem) Montage is gewoon de inbus/torx losdraaien uit het stuurgewicht het gewicht eraf en antirobos erop monteren ...het zou kunnen dat de originele inbus/torx schroef te lang of te kort is . Link naar reactie
Vespanius Geplaatst: 29 januari 2016 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2016 Hoeveel zijn er niet die een GPS op de linkerzijde van hun stuur gemonteerd hebben? Ik denk dat zo'n GPS houder met enkele RAM mounts wel iets meer weegt dan die paar grammen verschil tussen linker en rechterstuurpen. Naar het schijnt is dit slot het meest verkocht in Spanje en Italie, ben er dus van overtuigd dat het met die trillingen wel zal meevallen Bedankt voor de montage uitleg! Link naar reactie
LighScan Geplaatst: 29 januari 2016 Delen Geplaatst: 29 januari 2016 On 28-1-2016 at 1:15 PM, Vespanius said: Op oudere vespa's moet inderdaad het handvat opengesneden worden en draad in getapt worden, maar bij de nieuwe GTS is het een stuurgewicht dat op het stuur gevezen is. Zal het eens aan mijn dealer vragen. Fout, ik heb een nieuwe GTS, en de stuurgewichten kan je nog steeds gewoon losvijzen. On 28-1-2016 at 4:59 PM, Fendt 4 life said: Montage is gewoon de inbus/torx losdraaien uit het stuurgewicht het gewicht eraf en antirobos erop monteren ...het zou kunnen dat de originele inbus/torx schroef te lang of te kort is . Dat is ook geen probleem, want er wordt een langere schroef meegeleverd. De standaard-schroef is inderdaad net iets te kort. Link naar reactie
motorhan Geplaatst: 31 januari 2016 Delen Geplaatst: 31 januari 2016 Het ligt er aan welk type stuurslot je neemt. bij de 1 moet je het bestaande stuurgewicht/demper vervangen en bij de ander komt er alleen een soort van pen op die je bevestigd met de bijgeleverde langer bout. Met rijden merk je echt geen verschil er zijn wel andere dingen die het stuurgedrag kunnen beïnvloeden. Ik vind zo'n stuurslot handig als je de scooter even parkeert. voor de veiligheid kun je beter een kettingslot nemen en aan een vast punt vast maken. Er zijn ook sloten die klem je over het handvat en de remhendel. zijn makkelijk mee te nemen en werken ook vertragend tegen impulsieve diefstal zoek maar eens op Grip Lock stuurslot ca 50.00€ Link naar reactie
Vespanius Geplaatst: 1 februari 2016 Auteur Delen Geplaatst: 1 februari 2016 19 hours ago, Han Tosses said: Ik zou beide willen combineren Link naar reactie
motorhan Geplaatst: 1 februari 2016 Delen Geplaatst: 1 februari 2016 Hier een fotovan de grip-lock is handig en past in je jaszak je kan er ook 2 gebruiken L+R het zou dan weer makkelijk zijn als ze met dezelfde sleutel zijn te bedienen Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.