Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Verf Kopen !


Delpierro

Aanbevolen berichten

Elke goede verfmarchand kan ppg kleuren leveren.

Met goede bedoel ik degene waar de carrosiers hun verf gaan halen.

Ik gaf hun een ppg code , en zij antwoorden of het van een vespa uit de jaren 60 was :)

spuitbus met kleurstaal is meestal ook geen probleem ( 25€ )

Vraag gewoon rond  bij u in de buurt.

Oh ja, scheelt ook wat centjes...

Link naar reactie
  • 2 weken later...

De kleur is redelijk nauwkeurig na te maken. Desnoods kunnen ze die afscannen. Het probleem is dat het type verf van toen, cellulose, nu niet meer verkrijgbaar is bij de reguliere carrossier of verfhandel. Celluose autolak, metallic, werd na droging opgepoliert tot glans. Het is dus dat je moet opletten met de glansraad omdat men tegenwoordig de metallics afwerkt met vernis. Een oplossing is de glans van de vernis te verminderen met materingspasta, maar dat vind ik nogal plat en onnatuurlijk uitzien. Ik ga er wel vanuit dat uw kleur een metallic is toch? Zoniet is er echt geen probleem. Succes!

Link naar reactie

Een vnb is niet metallic.

 

Zoals Alfalex zegt.. ze werden hoogglans gespoten. Het enige probleem: de hoogglans van 50 jaar geleden is een soort van satijnglans van nu. Maar niet helemaal te vergelijken. Ga eens langs bij Maskes bijvoorbeeld. Dan kan je zien hoe de verf van 50 jaar terug er moest uitzien op een origineel exemplaar, en hoe ze eruit zien na restauratie. Peter is niet verlegen om tips te geven over hoe zijn vespa's gespoten worden. Je kan dan meteen het resultaat zien.

En neem een portefeuille mee om wat dingen te kopen. Hij geeft graag tips, maar spendeer er dan ook wat geld ;-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...