Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wie Kent Deze Uitlaat?


Frederik9111

Aanbevolen berichten

Deze uitlaat komt onder een Vespa GLx (VLA1T) met kleine vastloper vandaan. De bougie toont een ietwat te arm mengsel (maar niet echt duidelijk...).

 

De CO-vijs was 3 volledige toeren uitgedraaid en de sproeiersetup was zoals het hoorde:

Dell'Orto SI 20/17D met

- lucht: 140

- mengbuis: E1

- hoofdsproeier: 100 (zou correct moeten zijn bij VLA1T-GLx; 102 bij VLB1T-Sprint)

 

Mijn vermoeden is dat de uitlaat een hogere sproeier vereist. Ik vind bij de gekende webshops nergens een uitlaat die er éxact op lijkt.

Deze heeft er op 't kleurtje na veel van weg: http://www.scooter-center.com/product/7674537/Auspuff+SPORT+REPLIKA+Vespa+Sprint 

 

Iemand hiermee ervaring?

Een idee wat de sproeiervergroting moet zijn?

post-7449-0-07500000-1440415240_thumb.jp

post-7449-0-59700000-1440415255_thumb.jp

Link naar reactie

ik dacht inderdaad aan de zelfde die jij in je link toont. misschien is dit nog een "echte" terwijl die ze verkopen replika is. Los daarvan 3 toeren uitgedraaid lijkt me nogal veel (eerder in de buurt van 1.5 lijkt beter)

Link naar reactie

Klopt, Geert. 

 

De "Sport"-vermelding in de naam doet vermoeden dat dit een ietwat open uitlaat is. 3 toeren is effectief te veel. Doet me vermoeden dat de vorige een poging deed de bougiekleur te 'pimpen'.

 

Ik vond in een andere Si20/17 (zat ooit op een Sprint) een zelfde mengbuis en luchtinlaat, maar met een 107 hoofdsproeier (alwaar het 102 zou moeten zijn volgens het boekje). De VLA- en VLB-bokken zijn op de statorplaat na, geheel identiek. De juiste standaard sproeier (100~107) zou er (deductief) ergens tussenin moeten zitten. Maar met deze uitlaat blijft het gissen (= lees: cilinder kapot rijden aan de lopende band is een dure hobby). Van zodra de nieuwe cilinder geleverd is (150cc combo zijn overigens vrijwel overal steeds "out of stock") kan ik experimenteren met grotere sproeiers ('k heb 96 tot 120 in huis).

 

In de tussentijd is inspiratie uiteraard nog steeds welkom.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...