Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Nieuw Hier


Vespa-Bart

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik ben 100% nieuw hier en de naam is Bart, ik ben 30 jaar oud en kom uit Berlare.

 

Na de reis in Italië van enkele weken geleden ben ik gebeten door het vespa-virus en amaai wat een beet was dat zeg ;-)

 

Ik ben reeds sinds mijn jonge jeugd gebeten door alles wat op 2 wielen staat en een motor heeft.

 

Bij thuis komst werd er dan ook onmiddellijk gezocht en gevonden, met name een Vespa ET2 van bouwjaar 1997.

 

De Vespa is compleet mishandeld en kapot gereden, maar zo heb ik ze het liefst!

Zodoende kan ik er al mijn liefde en handenarbeid aan geven om ze terug op de been te krijgen.

 

Ook de eerste medicijnen en vitamientjes voor de vespa zijn reeds besteld :-D

 

reeds heb ik eerdere ervaringen in het sleutelen, na in mijn tienerjaren menig camino en scooters te hebben gerestaureerd bleven de motoren niet achterwege.

 

een overzichtje van de machines die ik tot nu toe heb gerestaureerd of aangepast:

 

1979 Honda Camino Variomatic (resto)

2001 Piaggio ZIP50cc (aangepast)

1997 Suzuki marauder 125CC (aangepast)

1993 Kawasaki GPZ500 (resto)

2008 Suzuki bandit 650cc ( resto en aangepast na ongeval) 

1991 Honda CBR 1000F super sport (resto & huidige motor)

 

en dan nu de Vespa ET2 (back 2 de roots ;-)

 

Mvg

Vespa-Bart

 

post-16531-0-48910000-1439232454_thumb.j

 

post-16531-0-47310000-1439232464_thumb.j

Link naar reactie

Mooie scoot en zo mishandeld ziet ie er op t eerste zicht niet uit. Veel succes er mee! Hier zie je ze niet zo veel meer maar in Italie wel...

Ben ook net terug van toscane en moet eerlijk zeggen dat het aantal vespa's op de wegen serieus tegen viel. Veel piaggio, weinig vespa.

Link naar reactie

Mooie scoot en zo mishandeld ziet ie er op t eerste zicht niet uit. Veel succes er mee! Hier zie je ze niet zo veel meer maar in Italie wel...

Ben ook net terug van toscane en moet eerlijk zeggen dat het aantal vespa's op de wegen serieus tegen viel. Veel piaggio, weinig vespa.

 

Ben ook in Toscane geweest, regio Pisa / Lucca en ik moet zeggen we zijn er toch wel wat tegen gekomen hoor, inderdaad ook wel heel veel Piaggio.

 

Wat de ET2 betreft op het eerste zicht inderdaad redelijk maar het geen je niet ziet met name de techniek is niet zo proper moet ik zeggen.

 

Lekkende carbu, TGB onderdelen in de vario's 8-( , Inlaat membraan afgedicht met veel te veel vloeibare dichting, de uitlaat moet een joekel van een scheur, etc...

 

Maar komt goed, zoals reeds gezegd de eerste bestelling onderdelen is onder weg. 

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Na drie weken doorwerken en blijven problemen oplossen (het was echt een wrak), vandaag eindelijk de eerste keer met de vespa de baan op  ;-)

En de kids moesten mee natuurlijk.

 

Zijn vervangen of hersteld / gereviseerd:

 

- Cilinder / piston / cilinderkop: gehoond 

- Nieuwe Malossi (delorto) 17,5 (standaard) carburator (de oude weber was versleten)

- Nieuwe Malossi koppling / kopplingsklok / drukveer

- Nieuwe Malossi vario

- oliepomp hersteld

- Balhoofdlagers vervangen

- Voorrem (klauw) gereviseerd

- Voorste wielnaaf gereviseerd

- Kickstarter hersteld

- Nieuwe Gianelli Go uitlaat

- Nieuw membraan

- Luchtfilterkast hersteld

- Nieuwe oliefilter en benzinekraan

- benzine vlotter hersteld.

- Ontbrekende kapjes en carrosserie terug gemonteerd (bedankt Luc voor de superdeal voor de onderdelen.)

- 50kg ontbrekende speednuts, vijzen en bouten terug gemonteerd

 

En hij rijdt zalig en wat niet zal verwonderen na bovenstaande lijst als nieuw.

 

Deze winter nog te doen:

 - Vervangen voor en achterveer 

 - Voor alle zekerheid een nieuwe krukas (tuurlijk van Malossi)

 - Nieuw kleurtje geven  

 - wielen en carterdeksel poedercoaten

 

Tot onderweg tijdens deze laatste zomerdagen  B)

 

 

 

 

 

post-16531-0-45650000-1440877293_thumb.j

post-16531-0-74490000-1440877298_thumb.j

post-16531-0-79610000-1440877305_thumb.j

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...