Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Test Oplaadcapaciteit Batterij


Roeli

Aanbevolen berichten

Vespa px 200 van 1986 met batterij, zonder startmotor. Heb een kapotte batterij. Of dit nu komt door het stilstaan of door een defecte regulator, weet ik niet. Wil wel vermijden dat nieuwe batterij omwille van de regulator ook om zeep gaat. Heb voltmeter gezet op de rode en de zwarte draad die de batterij voeden. Stationair 3V, gas geven max 5V, daar gaat mijn batterij geen genoegen mee nemen. Rode draad van batterij komt rechtstreeks van stratorplaat (met ertussen een zekering). Mass (zwarte draad) komt van de bout waarmee de regulator aan het chassis is bevestigd. Dus niet van 1 van de 5 contactpunten van de regulator. Zou er iets mis zijn met de ontsteking ?

Link naar reactie

Heb ondertussen al een andere ontsteking geplaatst...geeft tot aan de batterij sationair 10 a 11 V, bij goed wat gas bijgeven tot dik boven de 20V.

Dan vermoed ik dat mijn regulator stuk is ? Is dit mogelijk dat enkel het circuit van de batterij stuk is ? Want de delen die op AC werken (voorlicht, achterlicht,...) gaan al eeuwen mee...daar doet de regulator zijn werk dus nog...Aansluiting is volgens het schema die ik op scooterhelp ben tegen gekomen (VNX2T met batterij). Hopelijk kan iemand me hier toch verder mee helpen.

Link naar reactie

normaal zit er op uw regulator een uitgang voor batterij (=gelijkstroom), die is verschillend van de uitgang van uw lampen ed, enkel voor die die met de batterij werken, dus ja je regulator kan stuk zijn.

anderzijds zeg je dat de rode draad rechtstreeks vanuit je stator komt, dus niet vanuit je regulator, lijkt mij wel vreemd?

Link naar reactie

Mogelijk zijn er 2 spoelen in serie verbonden waarvan de uitgang van de nadere spoel wel met de regulator verbonden is.

 

Met een meettoestel kan makkelijk controleren of er wissel- of gelijkstroom toekomt op de + van de batterij. Voor een batterij te kunnen laden moet de voeding gelijkstroom zijn.

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Straffe koek, ik blijf wisselstroom aankrijgen voor de voeding van mijn batterij (multimeter op wisselstroom geeft een 14v, op gelijkstroom-stand een 3V ). Heb geprobeerd met een gloednieuwe regulator. Regulator is correct aangesloten. De gele draad uit de strator op de C, de grijze van de +B naar het pinkerrelais, de mass uitgang van de regulator aan het chassis, de overige twee uitgangen (2 letters G) naar de wisselstroomverbuikers (voorlicht en achterlicht)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...