Ga naar inhoud
Vespaforum.be

ongeval, wat nu?


bws

Aanbevolen berichten

beste Vespisten,

Ben dit weekend omvergereden door auto, deze persoon is vermoedelijk in fout.

Nu is er schade aan m'n wespje (ik weet nog niet goed wat, want wesp staat bij politie)

m'n vraag is of De Pauw bereid zou zijn de vespa te repareren(want de verzekering vraagt een garage) en indien niet, waar ik wel terecht zou kunnen(aangezien de Pauw meestal niet aan Vespa 50 Special stukken zou kunnen geraken)

alvast bedankt

L.

(sorry voor beknopte schrijfstijl,maar hand is min of meer verbrijzeld)

Link naar reactie

hallo, ik zou er geen garage bij betrekken, maar eerder een carrosserie bedrijf aanspreken om te onderhandelen met de expert van de verzekering, voor de onderdelen die nodig zijn voor de reparatie kan je zelf een bestek maken aan de hand van b.v. de sip kataloog en dit aan het dossier toevoegen, hou er rekening mee dat de expert de vespa liever niet gerepareerd ziet dan wel (geringe waarde volgens de verzekering), verzamel dus zoveel mogelijk bewijzen dat je vespa een waardevol voertuig voor je is (fakturen, waardebepaling van het internet enz... .), zeker aanwezig zijn bij de expertise en op je strepen staan!! succes jeansprint

Link naar reactie

Als De Pauw ( de jonge ) u wil 'verdedigen' als de expert zijn expertise kan doen en gij hem op voorhand wat informatie geeft zoals jeansprint zegt, oa. ook richtprijzen van de onderdelen als ze niet in de winkel meer te krijgen zijn, dan zou ik dat daar laten doen. Die mannen kennen vaak de experts al en die experts staan vaak iets gunstiger tegenover de garagist dan tegenover de klant die waarschijnlijk zijn drie jaar oude kras ook zal willen herspoten zien.

Ge moet daarom uw vespa ook niet effectief laten herstellen bij De Pauw, spreek een bedrag af, bv. 30 euro en de belofte dat ge alle bestelbare stukken bij hem zult bestellen,.. Als hij niks vraagt dan zegt gij niks en gaat hij er van uit dat ge bij hem zult laten herstellen maar dan nog zijt ge niet verplicht.

Ik heb mijn moto(gsx-f) na een accident ook bij Degezelle gezet en die de expert laten bijstaan, en ik was daar toch ferm kontent van. Het gaat meestal ook iets vlugger als het bij ne garagist is. ( de expertise althans)

btw bereid u voor dat het heel lang KAN duren, nadat de expertise is gedaan, kan er nog wat heen en weer getrek zijn tussen beide verzekeringen (of partijen als ge allebei bij dezelfde verzekeraar zit).

Vergeet ook niet dat als ge niet content zijt van de expertise, ge een tegenexpertise kunt aanvragen, en ge dit dan misschien wel beter zelf kunt laten doen dan bij De Pauw.

Link naar reactie

Ik zou zeker een garage je laten verdedigen. Ga gewoon 'ns luisteren bij DePauw hoe ze je kunnen helpen. Een tegenexpertise kan interessant zijn als het verkregen bedrag belachelijk laag is. Voor een auto-ongeval kreeg ik 'ns 68000 oude BEF, wat te weinig was voor herstelling. Na twee maand en een half (slik, inderdaad) en twee tegenexpertises vangde ik 108000 oude BEF. De auto stond al die tijd in de garage, want de garagist wilde er niet aan beginnen tot hij 'gewonnen' had. Fine for me... kreeg al die tijd vervangwagen 'for free'... enfin, beetje off-topic... maar het is maar dat je je rechten wat kent.

Link naar reactie

Beste BWS, waarom vraag je het ons gewoon zelf niet? We hebben je toch al meer geholpen? Misschien beperkt de schade zich wel tot lauter carrosseriewerk, en moeten we geen stukken bestellen. Kom maar gerust langs met je wespje, en laat het onderhandelen met een expert aan ons over. Eerst kijken en praten, zien wat er te doen valt, en dat is dikwijls meer dan je denkt. Maar toveren kunnen we helaas ook niet...

Luc De Pauw (de jonge)

Link naar reactie

@ Luc, bedankt voor de reactie :) we zullen kijken wat we kunnen doen. Ik dacht alleen maar dat u ooit gezegt had dat het niet zo makkelijk was om aan de onderdelen en dergerlijke te geraken, en daarom dacht ik dat het misschien aangewezen was eens na te gaan of er een andere garage (een niet officiele Piaggio-dealer) dit wel zou kunnen.

groetjes

BWS

@mister T, neen vespa reed niet te rap, maar omdat ik direct met de ambulance was meegevoerd hadden we de mogelijkheid niet om zelf de vespa naar huis te brengen

Link naar reactie

Ik zou ook met een gerust hart bij De Pauw gaan. Ze kennen meestal de experts, kennen ook Vespa's en weten wat iets kost (wat bij een doorsnee garagist NIET het geval zal zijn, zeker bij een ouder model), en ook de expert zal weten dat ze met kennis van zaken spreken.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...