Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Nieuw En Paar Vraagjes


Davy r

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben van plan om 2 vespas te kopen, een voor men vriendin en een voor mij. Model zal in de 125 cc range liggen en 2dehands.

Nu valt mij op dat de prijzen nogal uiteen liggen en ook aan de hoge kant soms.

Zijn er bepaalde dingen waar ik extra op moet letten bij een aankoop ? En wanneer is er sprake van veel km op de teller ?

Mvg

Link naar reactie

Hoi Davy,

Welkom in het vespa wereldje. Je wilt een 125cc kopen, das al leuk om te weten. Ga je voor een nieuw model zoals een GTS125 of een lx125 bijvoorbeeld of wil je eerder voor de klassiekers gaan zoals een P(X), of een PK? Dat is misschien iets dat je nog moet uitmaken maar de prijsverschillen zijn wel enorm soms. handgeschakeld of automatic?

Speur de 2de hands sites eens af, bepaal je budget. Als je iets leuks ziet, post het hier als je er niet zeker van bent. Er zijn hier genoeg Vespisten met ervaring die je sowieso zullen bijstaan waar ze kunnen.



grtn Lars


 

Link naar reactie

Ik zou voor de px gaan, vriendin ziet deze ook graag maar weet nog niet of het schakelen haar zal bevallen.  Als ik de 2dehands sites zo wat afzoek vind ik veel px ma verschillend in prijs.  Soms lijkt het dat een vespa bijna geen waarde verliest met de jaren aan de prijzen te zien.  Zijn er bepaalde jaartallen die meer waarde hebben ? en vanaf hoeveel km gaat de waarde naar beneden ?

 

mvg

Link naar reactie

PX = Schakelen en soms is dat wel een beetje wennen.. maar het voordeel van een px is de vrij simpele mechaniek en het weinige onderhoud dat er moet aan gebeuren.. een "nieuwere" vespa  is automatisch en 4-takt.. is erg leuk rijden.. maar mist een zekere charme ..

Laat u ni afschrikken door eventuele ZOTTE prijzen.. kijk rustig verder en je zal zien.. er gaat wel iets je pad passeren.. Wel is het NU de duurste periode om eentje aan te schaffen hé.. de zomer ( zou er moetten ) komt eraan !! en dan wil iedereen wel even een vespa..  hihi

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...