Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Contactslot Herstellen


Mas

Aanbevolen berichten

beste mensen,

 

ik heb onlangs een PK50 XL (bouwjaar 1993) gekocht en daarop stonden valrails. De valrail vanvoor heb ik er afgehaald en tijdens dit proces heb ik waarschijnlijk mijn contact geraakt want toen ik de de carroserie terug ineen had gestoken kreeg ik heb contactslot (stuurslot) niet meer aan.

Het lijkt erop dat het contact wat naar links gedraaid staat want de streepjes rond het contact komen niet meer overeen met de stand van de sleutel.

Als ik nu het stuurslot wil gebruiken, lukt dit niet meer maar ik voel wel beweging aan de sleutel als ik wat met mijn stuur draai.

 

Ik hoop dat ik het wat goed heb uitgelegd en dat iemand snapt wat ik bedoel?

 

Nu is mijn vraag of iemand weet wat ik kan doen om dit te herstellen of dat ik er een volledig nieuw contact moet laten inzetten.

 

Met vriendelijke groeten,

Sam!

Link naar reactie

Hoi Sam, 

 

Ik heb weleens sloten vervangen van een pk. als je slot verkeerd plaatst lijnt hij ook niet op. even je voorvork verwijderen. uurtje werk met een paar biertjes achter je kiezen... ;-)

 

Foto540-U4OBT7XB.jpg

Link naar reactie

Je schrijft dat je de karosserie terug ineen hebt gestoken, wat moet ik daaronder verstaan? Want door enkel het contactslot te raken kan dit niet zomaar verdraaid gaan staan. Zoals ik het lees heb je waarschijnlijk ook de voorvork inclusief de slotbout en cilinder er uit gehaald? Als dat zo is, sluit ergens niet goed op elkaar aan en vrees ik dat je alles best terug demonteert en nagaat waar de fout zit.  Slotbout zit goed in de cilinder?

Link naar reactie

wat heb je allemaal gedemonteerd om je valbeugels te verwijderen dan?

Ik dacht dat je heel wat meer los had gehaald. Omdat je het over carrosseriedelen had.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...