Ga naar inhoud
Vespaforum.be

cosa koppeling 5 platen


josse

Aanbevolen berichten

Ik heb bij SIP zo'n nieuwe set gekocht

cosa5plates.jpg

Nu sta ik te sukkelen bij het plaatsen want ik kom telkens een tussenplaat tekort. Iemand raad ?

Dit is de inhoud van een klassieke 4-plaats Cosa-koppeling :

cosa_koppeling.JPG

Daar zie je duidelijk dat er voor 4 kurkplaten 3 tussenschijven zijn, dan concludeer ik logisch dat er bij 5 kurkplaten 4 tussenplaten moeten zijn.

Ben ook al een het zoeken geweest op de German Scooter Forum, maar mijn Duits is niet goed genoeg om zelfs maar een topic te vinden. Linkje zou welkom zijn.

Joost

Link naar reactie

zeg een n8 in 2T laten weken he of het heeft geen zin nieuwe te steken. je moet beginnen met een kurk plaat en eindigen met een kurkplaat. de laatste is een plaat waar maar aan een kant kurk op zit nl de "outer friction plate".

daar komt dan de circlip tegen he. :)

Link naar reactie
  • 2 weken later...

even doorgeven dat het probleem nog steeds niet opgelost is en dat ze bij SIP niet reageren om mijn mail.

Op het forum dat ik in de OP aangeef, wordt gesproken over een 2e plaat die er compleet anders uit zou zien. Maar voor zover ik kan zien is die plaat in mijn oude Cosa/PX limited-koppeling exact hetzelfde als de andere platen. Er zitten enkel 2 kleine slipjes in.

Quote :

--------

No panic, we've worked it out, here it is for those wanting

to fit a Surflex 5 Plate Clutch Kit to

their Cosa Clutch :

Re use the second metal plate from your existing Cosa clutch as per

the diagram above. This plate is shaped differently to the other 3.

First plate to go in is from the Surflex kit it is the 1.5mm wider plate,

cork, then the plate from original kit as above, cork, followed by the

1.2 mm metal plates with a cork between each, ending with the

cork plate with the metal side on the outer.

5 metal plates and 5 cork plates.

It's bench tested and works well with the 25% uprated springs.

------

Iemand enig idee wat ik over het hoofd zie.

Ik heb nu die 2e plaat hergebruikt, alles past netjes, maar koppelen doet hij niet. Je kan de koppeling indrukken, maar ze laat niet los/slipt niet door. (kurken platen hebben 24uur in olie gelegen)

AAARCH ik begin het zat te worden ! Heb in allerijl nog een oude PX-koppeling gestoken om naar Lille te rijden.

Link naar reactie

Scooterboy,

als je dat doet, kun je merken dat je voldoende speling is, ik kan de korf vlot indrukken. De platen komen niet echt los, maar dat ligt volgens mij aan het plakken van de olie tussen de platen.

Er staat ondertussen ook een hele topic op dit forum voor diegenen die er nog zin in hebben :

http://www.vespatnt.com/node/

Ik ga alvast alles terug standaard bestellen en dan probeer ik het nog 1 keer en anders gaat het de vuilbak in.

Joost

Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Josse,

hoe is dat koppelingprobleem dan afgelopen?

Heb ook een cosakoppeling die moeilijk doet, vergelijkbaar met jou probleem

wat was jou oplossing?

die eruit gehaald en compleet nieuwe set met 4 platen erin en alles in een vettig zakske gestoken en retour SIP. Heb netjes mijn centen teruggekregen (via VISA).

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...